Alcaldables de CiU als ajuntaments del Solsonès amb Lluis Coromines en la presentació de les propostes per la comarca. Foto: Ramon Estany
Aquest dimarts, i acompanyats del director de campanya de Convergència i Unió a les eleccions municipals, Lluís Corominas, que s'ha desplaçat a Solsona per donar suport als candidats de la comarca, els alcaldables per CiU al Solsonès han presentat els 14 punts principals del seu programa per la comarca, que ha resumit el president comarcal de Convergència, Joan Solà.
La federació nacionalista aposta per l'agricultura i el desenvolupament rural, potenciant els productes de qualitat i proximitat i les micro industries alimentàries. També es decanta pel Clúster Català de la Biomassa, concentrant al territori les empreses del sector forestal que comparteixin estratègies comunes.
Un punt vital serà l'assistència personalitzada a les persones de la tercera edat així com la creació d'un Banc de temps, per que cap veí de la comarca es quedi fora de la xarxa de protecció col·lectiva.
El cinquè punt és la consolidació del model sanitari de la comarca, únic a Catalunya.
Un punt molt estratègic serà l'obtenció de la cobertura total de la Xarxa de Telecomunicacions a la comarca (TDT/Internet/Telèfon mòbil).
Entre els objectius que s'ha fixat CiU a nivell comarcal està també la finalització de la pavimentació dels camins fins les masies habitades i la potenciació del sector turístic (potenciació de l'esqui, Jocs Olímpics 2022, Pla d'Acció Únic Comarcal de Turisme, potenciant la marca Solsonès).
CiU també s'ha proposat impulsar la connexió de l'autovia A-2 amb l'eix del Llobregat, amb la construcció d'un nou eix viari que passi per Tàrrega, Solsona i Berga i la millora dels accessos a l'estació d'esquí del Port del Comte.
Altres punts que formen el programa comarcal són la concreció de polítiques que afavoreixin l'arrelament dels joves a la comarca, la promoció de l'ensenyament i la formació, la potenciació del patrimoni natural de la comarca trencant amb la dinàmica proteccionista i les polítiques de medi ambient que permetin impulsar la instal•lació de depuradores a tots els nuclis de la comarca, potenciar i fomentar totes les recollides selectives i realitzar les inversions necessàries per allargar la vida útil de l'abocador.
Finalment, CiU vol prendre el compromís de potenciar l'esperit de comarca, el lideratge, el diàleg constant i la proximitat amb els municipis i els seus habitants.
ARA A PORTADA
-
La biblioteca de Solsona mostra l'exposició «Colors, escrits: diàlegs entre artistes i poetes» Redacció
-
«Esperem que la celebració dels 50 anys incentivi l’obertura de l’Amisol cap a la població» Redacció
-
Posen de relleu al Solsonès el Sistema de Crèdits Climàtics Forestals de Catalunya per mobilitzar inversió privada cap a la gestió forestal multifuncional Redacció
-
-
Somnis barrocs a la Catalunya Central: el Festival Espurnes Barroques desvela la seva programació Redacció
Publicat el
11 de maig de 2011 a
les 19:37
Et pot interessar
-
Política
L’Ajuntament de Solsona sotmet a consulta pública el seu Reglament orgànic municipal
-
Política
Solsona assoleix el rècord històric de població amb 9.953 habitants
-
Política
ERC Solsonès es referma en què el Centre Sanitari ha de deixar de ser gestionat pel Consell Comarcal
-
Política
Junts Impulsem rebutja l'acord amb Mercosur
-
Política
Aliança Catalana esquiva l'ajuntament i aconsegueix fer parada informativa a Solsona
-
Política
La consellera Niubó fa una visita territorial al Solsonès
