
Segons ha trascendit per una informació publicada al diari El Mundo, el bisbe de Solsona, Xavier Novell, va voler visitar el membre del govern de la Generalitat empresonat a Estremera, Joaquim Forn. Va ser en una data propera al Nadal, però segons fonts penitènciàries, segons el rotatiu, no se li va donar permis per tenir la reunió, ja que no tenia cap autorització prèvia, ni tampoc el conseller ho havia demanat. Arran d'aquest fet, Novell adreçà una queixa a la Conferència Episcopal. De tots aquests fets, el Bisbat de Solsona no ha volgut confirmar ni desmentir res.
El Mundo ha afegit que Forn ha tornat a demanar autorització per rebre la visita del bisbe de Solsona, i dos prelats catalans més, l'arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, i l'abat de Montserrat, Josep Maria Soler.
El bisbe Novell s'ha manifestat més d'un cop contra l'empresonament dels membres del govern d ela Generalitat, així, com s'ha mostrat a favor del dret a decidir.