Els termòmetres s'han coordinat amb els rellotges. Després d'entrar a l'horari d'hivern, les temperatures suaus desapareixeran per donar pas al fred aquest dilluns. Així, les màximes poden baixar entre quatre i sis graus a pràcticament tot el país. Els valors mínims es mouran entre 3 i 8 graus al Pirineu i al Prepirineu, entre 7 i 12 a la depressió Central i al prelitoral, i entre 10 i 15 al litoral. Les màximes oscil·laran entre 14 i 19 graus al Pirineu i al Prepirineu, i entre 18 i 23 a la resta.
Aquest dilluns no només farà bastant més fred, sinó que arribarà acompanyat de vent. Fins a primera hora de la tarda es preveuen cops forts i algun de molt fort, segons el Servei Meteorològic de Catalunya. Al centre i la meitat sud, les ràfegues poden superar els 60 quilòmetres per hora.
Pel que fa a les precipitacions, deixant de banda alguna precipitació feble aïllada fins a primera hora, durant el dia hi poden haver petits ruixats al nord-est de Catalunya, i fins a mitja tarda també a l'extrem nord del Pirineu. La cota de neu baixarà de 2.900 a 2.000 metres.
Els dies següents, la dinàmica continuarà igual i les temperatures baixaran una mica més cada dia. Així, el dimecres arribarà un nou front que portarà pluja arreu del territori i farà baixar la cota de neu fins als 1.500 metres.
[plantillavirals]
Arriba el fred: caiguda de les temperatures i vent les pròximes hores
A mesura que avanci la setmana arribaran precipitacions i baixarà la cota de neu
ARA A PORTADA
-
-
Joan Montraveta lliura a l'Arxiu Comarcal del Solsonès divers material de Memòria Democràtica Redacció
-
-
Solsona i el Solsonès reivindiquen la saviesa ancestral femenina amb una desena d’actes pel 8-M Redacció
-
Marc Barbens reclama al govern del Consell Comarcal que defineixi una posició conjunta sobre el futur del Centre Sanitari Redacció
Publicat el
31 d’octubre de 2021 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Societat
Raül Viladrich adverteix del «col·lapse» per la manca d'examinadors i xifra en 85.645 els alumnes pendents d'examen
-
Societat
Sortida cultural al Saló de l’Ensenyament dels alumnes de segon de batxillerat de l’Institut
-
Societat
Knauf reforça el seu compromís amb les energies renovables a Guixers
-
Societat
La Diputació de Lleida escull Solsona per celebrar el 3r Congrés Català de Repoblament l'any vinent
-
Societat
L'Institut Escola d'Oliana estrenarà un nou cicle formatiu en Transport i Logística a partir del curs que ve
-
Societat
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
