Comencen les obres d'urbanització del carrer de la nova escola

El primer carrer iniciat portarà per nom: Francesc Ferrer i Guàrdia

Publicat el 20 de juny de 2012 a les 19:42

Imatge de les obres dutes a terme fins el moment Foto: Aj Solsona

Aquesta setmana han començat les obres d’urbanització del carrer de Francesc Ferrer i Guàrdia, el nou vial del sector de la Cabana del Màrtir de Solsona que ha de menar a la futura escola El Vinyet. Tot i que l’execució dels treballs acumula diversos retards, el consistori confia que es completaran abans de final d’any.

Els treballs de replanament deixen veure una amplada d’uns 12 metres de via que uneix de forma transversal el camí del Cementiri amb l’encreuament de les carreteres de Sant Llorenç i de la Llosa del Cavall. El carrer projectat tindrà una amplada final de 5,5 metres i una franja d’aparcaments de 2,30 metres d’amplada. Es preveu que sigui d’un únic sentit de circulació, amb entrada per la carretera de Sant Llorenç.

La construcció del nou carrer havia d’haver començat a principi d’any, però es va endarrerir per motius de finançament. L’Institut Català del Sòl (Incasòl), que assumeix el 50 per cent del cost total, que és de 428.000 euros, només havia pressupostat 112.700 euros per a l’exercici vigent. L’últim contratemps abans de començar els treballs, segons explica el regidor d’Urbanisme, Salvi Nofrarias, s’ha d’atribuir al tipus de terra que es necessita per als replanaments del terreny. “No ha estat fàcil trobar terra considerada tolerable per aquesta primera part dels treballs”, explica Nofrarias. De totes maneres, l’empresa constructora vol tenir les obres completades “abans no arribin les temperatures d’hivern i el risc de gelades”. L’Ajuntament preveu que abans d’acabar l’any finalitzin tant la primera fase, consistent en la urbanització estricta del carrer, com la segona i última, corresponent a la realització de les connexions amb les diferents xarxes de serveis.