L’Escola Agrària del Solsonès organitza un curs de manteniment i ús de la serra mecànica. Aquest és un curs 100% pràctic que té com objectius incrementar la seguretat dels treballadors forestals, millorar la rendibilitat de les feines d’abatiment i trossejat d’arbres i preparar els alumnes per passar la prova del Carnet europeu de motoserrista (ECC1-ECC2)
El curs s’impartirà els dies 5,6,12 i 13 de juny (dilluns i dimarts) i el temari previst és el següent:
1. Manteniment de la motoserra (Mesures de seguretat i EPI, Avaluació de riscos i procediments d’emergència, Seguretat de la màquina, Manteniment de la motoserra)
2. Preparació i trossejat de l’arbre (Mesures de seguretat i EPI, Manipulació de càrregues, Organització del treball, Combustibles i lubricants, Ergonomia, Engegada de la màquina, Tensió i compressió, Màquines atrapades, Ús del fre, Trossejament)
3. Preparació per a la tala (Mesures de seguretat i EPI, Avaluació de riscos, Organització del treball, Preparació del lloc, Preparació de l’arbre)
4. Tala d’arbres (Tala de l’arbre en la direcció fixada, Tall a dos nivells, Tala d’un arbre inclinat lleugerament en contra de la direcció d’abatiment, Tala d’un arbre que s’ha reassentat sobre la soca en contra de la direcció d’abatiment, Tala d’arbres enganxats per mitjà d’eines manuals)
El curs té una durada de 30 hores, el preu és de 250 € i la inscripció cal fer-la a través de la següent web http://dom.cat/g7u
Per a més informació us podeu ficar en contacte al telèfon 973 48 07 13 o bé al correu electrònic aecasol.daam@gencat.cat
ARA A PORTADA
-
Societat Enric Pensí, de l'Escola Arrels de Solsona, rep el IX Premi Tecnològic del Pirineu «BDP Software» Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Solsonès rebrà 851.500 euros en subvencions per al manteniment de camins municipals de muntanya Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Solsona acull la presentació del nou llibre «Cròniques de la veritat prohibida» de Lola Palau Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona celebrarà la vuitena edició dels Reconeixements Empresarials el 8 d'octubre Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
16 de maig de 2017 a
les 20:47
Actualitzat el
16 de maig de 2017 a les
20:50
Et pot interessar
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys impulsa obres de millora a l’espai públic aquest setembre
-
Societat
Solsona convoca dues places per reforçar els projectes de dinamització comercial i de suport a les empreses
-
Societat
Caminada i pedalada de Solsona a Sant Esteve d’Olius per promocionar una mobilitat segura i sostenible
-
Societat
Més d’una vintena d’activitats amb novetats aquest curs per a la gent gran de Solsona
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys inicia la renovació del clavegueram amb fons de la Diputació de Lleida
-
Societat
Reviu la Roba impulsa una quarta edició a la tardor amb recollida i mercat d'intercanvi
