
Institut Català de Paleontologia Foto: IPHES-CERCA
La signatura d’aquest conveni marc formalitza una col·laboració pels propers quatre anys amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament de línies de cooperació entre ambdues institucions, sigui en forma d’intercanvi de coneixements científics i/o tècnics, de formació, d’assessorament científic, projectes de recerca, accions de divulgació o altres activitats derivades dels camps de la zooarqueologia i la tafonomia, així com el desenvolupament d’accions que siguin d’interès comú.
D’entre tot aquest conjunt d’accions que es té previst desenvolupar, en destaca la cessió de cadàvers i parts esquelètiques per a la seva incorporació a la col·lecció de referència osteològica de l’IPHES-CERCA, la qual serveix com a ajut per a la determinació de les restes arqueològiques i paleontològiques dels jaciments en els quals treballa el centre.
La Fundació Zoo del Pirineu és un centre destinat a l’educació ambiental, conservació i protecció del medi ambient, és un refugi d’animals salvatges, centre de rescat d’animals i centre de cria ubicat en el municipi de Odèn, a la comarca del Solsonès.
Imatge de la visita de la Dra. Palmira Saladié al Zoo del Pirineu. Fotografia: Rosa Huguet /
IPHES-CERCA