ERC diu que la doble consulta pels JJOO fa «compatible» la «implicació» territorial i el "protagonisme" de l'Alt Pirineu

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha concretat que "involucrar" vol dir poder tenir activitats esportives prèvies i complementàries

Publicat el 04 d’abril de 2022 a les 19:49

Barcelona - ERC ha celebrat la doble consulta pels Jocs d'Hivern del 2030. En roda de premsa, la portaveu republicana, Marta Vilalta, ha afirmat aquest dilluns que la decisió del Govern fa "compatible" la "implicació" del territori, amb el "protagonisme" de l'Alt Pirineu. L'executiu ha anunciat avui que el 24 de juliol celebrarà dues consultes diferents per incloure el Berguedà, el Solsonès i el Ripollès, a qui es preguntarà si es volen "involucrar" en el projecte. D'altra banda, a l'Alt Pirineu i Aran es preguntarà si el Govern ha de presentar candidatura. Vilalta ha defensat l'acord tècnic i polític actual, avalat pel COE, però ha assegurat que Catalunya "té la capacitat per assumir tota l'organització" dels Jocs, a l'espera de la implicació d'Aragó.

Vilalta ha "celebrat" l'"importantíssim exercici de radicalitat democràtica" que representarà la doble consulta pels Jocs d'Hivern. La portaveu d'Esquerra ha subratllat que la "prioritat principal" era el compliment de celebrar la consulta. A partir d'aquí, Vilalta ha remarcat que ERC farà campanya i crida a la participació, amb una estratègia que anirà anunciant les properes setmanes.

La dirigent republicana també ha opinat que le president d'Aragó, Javier Lambán, "ha perdut la credibilitat" per les seves reaccions. A l'espera de la implicació que finalment tingui Aragó, Vilalta ha afirmat que Catalunya té la "capacitat" per "assumir tota l'organització" del projecte, si fos el cas. Ara bé, ha insistit que cal "posar en valor" l'acord actual.

[h3]Doble consulta[/h3]
El Govern farà el 24 de juliol dues consultes amb preguntes diferents sobre els Jocs d'hivern 2030. A l'Alt Pirineu i Aran es preguntarà si el Govern de la Generalitat ha de presentar candidatura per als Jocs Olímpics d'hivern amb una opció de respostes binària (sí o no).

El mateix dia també es consultarà les comarques del Berguedà, el Solsonès i el Ripollès amb una altra pregunta: "La seva comarca s'ha d'involucrar en el projecte de Jocs d'hivern?". En roda de premsa, la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha concretat que "involucrar" vol dir poder tenir activitats esportives prèvies i complementàries.

Aquest dilluns el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha firmat dos decrets per impulsar la doble consulta.