El bisbe de Solsona, Francesc Conesa, ha presidit aquest dijous, 8 de setembre, la Missa de Festa Major a la Catedral.
Sis mesos després de la seva presa de possessió, el prelat s'ha dirigit obertament i clara als fidels en el seu sermó, on ha lamentat el clima d'atacs a l'Església, però també ha fet autocrítica d'aquells fets que no es fan prou bé des de la mateixa Església.
El bisbe ha subratllat la devoció i patronatge a la Mare de Déu al llarg de la geografia de la diòcesí de Solsona, poblada de temples dedicats a Maria. Ha afegit que avui, "els fidels de la diòcesi ens sentim units, acollits sota el mantell i la protecció de Maria. Ells es bona guia i companya, la mirem com a model de seguiment de Jesús. Ella aporta a la nostra comunitat l'escalfor de la maternitat."
Li ha demanat a la Mare de Déu,ensenyi a tots els fidels a mirar el futur amb esperança, dons no són poques les dificultats per les que passa "la nostra Església" i això pot portar alguns al pessimisme. Tot seguit, sense esmentar-ho directament, fa referència a l'obra que ha fet el Grup de Teatre Lacetània sobre l'ex-bisbe Novell, titulada #Lodelbisbe, que es va representar fa uns mesos, i que aquesta festa major presenta una nova versió. "Vivim -rebla- un ambient que moltes vegades és contrari a la fe". "Escoltem la burla dels qui no creuen. Alguns no han tingut prou amb una i ja estan fent la segona part".
També ha lamentat, "que molts cristians van allunyant-se de la fe. Els escàndols provocats per alguns membres de l'Església també condueixen a aquest distanciament. Tot això pot generar desesperànça. Però qui té fé, no pot viure en la relativitat, per que confia en Déu com va fer Maria. Enmig d'una societat molt plural, nosaltres confiem en Crist i en la força del seu evangeli, que és capaç de transformar el cor dels homes i de canviar la societat."
Ha clos l'homilia, demanant (a Maria), que acompanyi els passos d'aquesta Església de Solsona, que no pot tancar-se en si mateixa, sinó sortir decidida a evangelitzar.
Francesc Conesa: «Alguns no n'han tingut prou amb una i ja estan fent la segona part»
El bisbe de Solsona ha llançat un dard a l'obra de teatre que s'ha fet sobre el bisbe Xavier Novell i que aquesta Festa Major té una segona part
ARA A PORTADA
-
-
Oliana, primera parada del Vehicle Integral de Documentació que la Policia Nacional estrena a Lleida Redacció
-
L'exalcalde de Solsona, al capdavant d'Esquerra Republicana a la Catalunya Central Ramon Estany Montanyà
-
-
Identificat el conductor del cotxe que va enderrocar el pou ornamental de la Mare de la Font Redacció
Publicat el 08 de setembre de 2022 a les 17:54
Actualitzat el 13 de setembre de 2022 a les 21:22
Et pot interessar
-
Societat El jovent de Riner recupera la tradicional Festa de l'Adesiara
-
Societat L’Ajuntament solsoní convoca els petits ajuts per a entitats
-
Societat La constructora Joan Colell Boix SL farà l'urbanització del carrer Llobera
-
Societat El Solsonès se suma a la Setmana Europea de l’Energia Sostenible
-
Societat El Pagès de Matamargó fa un donatiu a Fènix per la venda de les samarretes «Llet és llet»
-
Societat L’Ajuntament de Solsona treu a concurs una plaça d’administratiu/iva i una de professor/a de piano