
Que és el programa de fotos de Google?
Google dona la possibilitat a les empreses de mostrar el seu negoci d’una manera molt real les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any a Google Maps, Google+ i el propi cercador de Google.
I com ho fan?
Entrant a dins de les mateixes amb un tour virtual que es fa amb la mateixa tecnologia i paràmetres de l'Street View de Google.
Quins avantatges té per una empresa?
Moltes, d’entrada GOOGLE ha canviat el concepte de “Passin i vegin” per “Mira primer, i si vols passa”. Si he d’anomenar les avantatges més importants he de dir que comptant que el 90% dels usuaris utilitzen google per cercador són:
- No té quotes de manteniment.
- El teu negoci estarà posicionat a Google sense quotes de publicitat.
- No necessites contractar un host per allotjar el tour virtual, google ho fa per tu i et dóna el codi perquè puguis utilitzar-lo allà on vulguis, com publicar-lo a la teva pàgina web, facebook o qualsevol altra red.
- Mostrar a tot el món el teu negoci, les teves instal.lacions i el teu producte.
- A la fitxa de Google Maps, la teva empresa hi té tota la informació necessària perquè els clients potencials et trobin, com la ubicació, telèfon, pàgina web, horaris, ruta GPS, comentaris dels clients.
Qui pot donar aquest servei a les empreses interessades?
Google va fer una sel.lecció que anomena com a Fotògrafs de confiança de Google,n'hi ha uns 40 a Catalunya actualment, previ un procés de formació i avaluació hem obtingut l’acreditació, tenim accès als seus servidors per crear i publicar els treballs.
Els fotògrafs de confiança de Google podem utilitzar recursos o col.laborar amb empreses per la comercialització del producte, però sempre s’ha de comercialitzar en nom del Fotògraf de Confiança, mai en nom propi d'un tercer, Google es molt respectuós amb les normes de màrqueting i de privacitat.
Que feu concretament els fotògrafs de Google?
Bàsicament dues coses,
1- Un tour virtual del negoci seguint les mateixes pautes i tecnologia que l'Street View, tots els fotògrafs hem d'aplicar el mateix criteri que Google ens indica. Aquest tour virtual es connecta a l’Street View.
2- La segona tasca es fer un reportatge fotogràfic del negoci, que ni que estigui a l’ ombra del tour virtual no es per res menys important. Hem de fer un mínim de 15 fotografies d’alta resolució, que a diferència del tour virtual, els fotògrafs podem aplicar el nostre criteri de creativitat i composició.
D’aquestes fotografies n’hem de publicar un minim de 10 a la fitxa dels clients, a part de facilitar-les a l’empresa en format digital. Si l’empresa ha estat a l’alerta d’escollir un fotògraf que l’hi crei un bon reportatge fotogràfic, tindrà fotografies per completar la seva pàgina web, tríptics, etc, . Per aquest motiu és important fixar-se en quin tipus de fotografia crea el fotògraf que vulgui contractar i escollir el que més qualitat li proporcioni pel seu negoci.
Quin cost té tot aixó?
Un únic pagament, Google et dóna aquest servei de manera gratuïta, només es paga la tasca de comercialització i creació dels treballs del fotògraf, els fotògrafs tenim unes tarifes orientatives marcades per Google, abusar-ne podria ser la causa de l'exclusió del programa.
Per acabar, quan temps fa que fas aquesta tasca?
Fa uns sis mesos que Google em van trucar per fer la prova d’accès, des d’aleshores hi he dedicat gran part del meu temps, és un projecte molt nou. Si voleu veure exemples de negocis o necessiteu més informació, visiteu www.businessview.es o www.perejordicanal.com, estarem encantats de facilitar-vos tota la informació necessària.
Aqui podeu veure una mostra d'un treball a Barcelona
Mostra un mapa més gran
Aqui podeu veure una mostra d'un treball a Barcelona
Mostra un mapa més gran