
Un grup de set influents blocaires de viatges espanyols serà aquest divendres a Solsona i la comarca. Durant una jornada, coneixeran alguns dels exemples més representatius del patrimoni cultural solsoní, els recursos naturals del nord Solsonès, així com l’oferta en esports d’aventura i la gastronomia de la comarca. Aquesta visita forma part del bloctrip que organitza l’Agència Catalana de Turisme des d’avui i fins dimarts vinent a diferents per diferents punts del país. Al Solsonès hi col•laboren la regidoria de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Solsona, Tirantmilles.com i Càmping El Solsonès.
Al matí, alguns dels visitants practicaran barranquisme a l’indret dels Foscos d’Aigua d’Ora i d’altres faran una ruta a peu pel nord de la comarca. Al migdia dinaran al restaurant Càmping El Solsonès i a la tarda visitaran el nucli antic de Solsona, amb parada al Pou de Gel, el campanar de la catedral i el Quarto dels Gegants, entre d’altres.
Una oportunitat per a la promoció turística
La regidoria de Promoció Econòmica i Turisme de Solsona concep aquesta visita com una oportunitat per potenciar la presència de la ciutat i la comarca a les xarxes socials, tenint present l’impacte que cada dia més adquireixen les plataformes en línia especialitzades. Els blocaires es converteixen, sovint, en generadors d’opinió i prescriptors entre els seus milers de seguidors i internautes.
Aquests blocaires procedeixen d’Andalusia, Castella-la Manxa, el País Basc, Astúries i Madrid, i formen part de Minube.com, una de les principals plataformes de viatges a Internet. Disposa de 800.000 fotografies, 10.000 vídeos i opinions sobre 24.000 destinacions de tot el món i rep més de 30 milions de visitants cada any. Segons l’Agència Catalana de Turisme, aquests participants han estat escollits, precisament, per ser alguns dels bloggers espanyols més influents d’aquesta comunitat de viatges.
Es pot seguir aquest viatge per Catalunya a través del web http://bloctrip.catalunya.com , la pàgina al Facebook http://www.facebook.com/catalunyaexperience i del Twitter, mitjançant l’etiqueta #catalunyaexperience.