Jornada sobre l’extracció de biomassa per a usos energètics com estratègia de prevenció d’incendis
Aquest proper dijous, 2 de juny, dins el mateix pla anual de transferència i el marc de la reunió del Clúster de la Biomassa, es presentaran els resultats d'un estudi sobre com l'aprofitament de biomassa pot col·laborar en reduir el risc dels grans incendis a Catalunya, posant en valor, una vegada més, els beneficis de la mobilització dels recursos fusters dels boscos catalans. Aquesta jornada es farà a la seu central del CTFC a Solsona.
ARA A PORTADA
-
Neix a Solsona l'Associació de Mancomunitats de Catalunya per aconseguir un «accés just» als recursos públics Redacció
-
El Ple del Consell Comarcal votarà aquest dijous la concessió del Premi Signum a l’historiador solsoní Ramon Planes Albets Redacció
-
-
-
Impulsaran el català al comerç de Solsona amb un pla d’accions estratègiques i formació als establiments Redacció
Publicat el 30 de maig de 2016 a les 21:35
Actualitzat el 30 de maig de 2016 a les 21:39
Extreure biomassa per a usos energètics pot beneficiar les estratègies de prevenció d’incendis. Això és el que se’n deriva de l’estudi portat a terme per un grup d’investigadors del CTFC, el CREAF, el CSIC i la UAB que han predit que si s’extreu biomassa per a bioenergia, per produir estella o pèl·lets, es podria arribar a modificar de manera important el règim d’incendis. Els resultats de l’estudi permeten considerar aquest tipus d’extracció com una estratègia eficient i econòmica per tractar de reduir el combustible forestal. En aquesta jornada s’analitzaran els principals resultats del citat estudi i es tindrà visió per part de la unitat especialitzada dels GRAF del cos de bombers a Catalunya.
Programa
11.30 h Presentació de la Jornada Sr. Ferran Garrigosa, gerent del Clúster Biomassa de Catalunya.
12.00 h Presentació de l’Estudi: “Sinergies entre l’aprofitament forestal per ús energètic i la prevenció d’Incendis a l'ecosistema mediterrani” Sr. Pere Navarro, cap del Grup d’Aprofitaments Fusters i Biomassa Centre Tecnològic Forestal de Catalunya.
12.45 h Visió del Cos de Bombers – Grup de Recolzament d'Actuacions Forestals Sr. Marc Castellnou, cap del GRAF.
13.30 h Torn obert de preguntes Modera: Sr. Ferran Garrigosa, gerent del Clúster Biomassa de Catalunya.
14.00 h Visita al CTFC i Dinar a “Can Mascaró”
Lloc de realització
Centre Tecnològic Forestal de Catalunya Ctra. de Sant Llorenç de Morunys, Km.2 25280 SOLSONA
Inscripcions
La jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a través de: http://goo.gl/forms/4Mvi4LX1c6 o a la plana web www.clusterbiomassa.cat a l‘apartat d’Agenda.
Et pot interessar
-
Societat
Territori de Masies presenta els Lots de Nadal: productes de proximitat, valor social i experiències del territori
-
Societat
Acaba amb èxit la formació internacional «Ahimsa: Stories of Non-violence», organitzada per Deixant Empremta i els Joves Ambaixadors de Pau
-
Societat
Coneixem els efectes de la medicació contra la incontinència urinària?
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès obre un procés de selecció per a una plaça d’informàtica per a joves en pràctiques
-
Societat
Els joves proposen millorar l'oferta esportiva de Riner
-
Societat
XERRADA: «Ballar amb el silenci», a càrrec de Rosanna Camprubí López i Joan Boixader Caballol
