La CUP denuncia que l'Ajuntament fa el manteniment gratuït dels jardins privats del Palau Episcopal
Societat
ARA A PORTADA
-
-
Societat La diòcesi de Solsona, reconeguda amb els «Premios Iglesia Sostenible 2026» Ramon Estany Montanyà
-
-
Societat Expectativa pels nous ajuts per rehabilitar i millorar els habitatges del nucli antic de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Solsonès continua impulsant el Pla d’Envelliment Personal amb noves xerrades i tallers oberts a la ciutadania Ramon Estany Montanyà
Publicat el
05 de desembre de 2019 a
les 22:03
Actualitzat el
09 de desembre de 2019 a les
13:06
Fa unes setmanes un veí ens va preguntar si sabíem si l'Ajuntament s'encarregava dels treballs de jardineria del Palau Episcopal, ja que havia vist els treballadors de la Brigada podant els rosers que donen al Vall Calent. Des de la CUP vam trametre la pregunta per correu electrònic a l'equip de govern i, al no rebre resposta, la vam portar al Ple.
La resposta va ser afirmativa, l'Ajuntament cuida gratuïtament el jardí privat del Palau, i des de fa molts anys i així seguirà sent. Els arguments que ho sostenen són la tradició de fer-ho i que aquest jardí, segons l'Ajuntament, tot i ser privat fa funció de verd públic i per tant se'n fan càrrec.
Hi ha qui dirà que per quatre rosers és una tonteria fer soroll, però no és sols el que costa (cosa que hem demanat). Allò preocupant són els tractes de favor, les prerrogatives i el poder que segueix tenint l'Església a Solsona. Mentre es dedica a condicionar l'ajuda de Carites a les persones necessitades a l'evangelització, a atacar l'alliberament de la dona i al col·lectiu LGTBI i, amb zel, a immatricular-se un gran nombre de bens immòbles per tota la comarca, se li cuida amb els impostos de tothom el jardí, se li perdona l'IBI de les seves propietats no de culte (el dels temples el tenen perdonat per llei) o es dóna al seu representant tracte i honors d'auroritat pública. Desenganyem-nos, d'espais verds privats a Solsona dels que es podria considerar, cosa força subjectiva, que fan una funció pública n'hi ha més.
Si l'Ajuntament fa els treballs de jardineria justament d'aquest és pel tracte de favor que ha rebut sempre l'Església a Solsona, venint de temps grisos en que poder polític i poder eclesiàstic es barrejaven i eren imperants. Permetre que segueixi així és qüestió de voluntat política, i no la veiem enlloc.
Ens preocupa també el to de la resposta a la nostra pregunta de l'Alcalde, tallant a la regidorade a qui anava dirigida i emprant una bel·ligerància força fora de lloc, fins al punt de titllar d'obsessió el fet de traslladar la pregunta feta per un veí al Ple i treballar per una laïcitat real a Solsona.
Et pot interessar
-
Societat
El Solsonès ret homenatge als seus docents amb una bona dosi d'humor i confidències
-
Societat
El nucli antic de Solsona suma un nou comerç de proximitat
-
Societat
Solsona se suma a la XV Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer amb el lema «Menja sa i mou-te»
-
Societat
«Per nosaltres és essencial treballar amb les famílies, entenent que son el pilar fonamental de les seves criatures»
-
Societat
Càritas fa una crida a enderrocar els «murs invisibles» de la pobresa amb la nova exposició «La llar de les absències»
-
Societat
El CDIAP del Solsonès celebra 20 anys alertant del col·lapse del servei i reclamant més recursos
