El Premi Emprenedoria Rural Quintanes/Casa Tarradellas/BBVA/ Fundació Caixa Manlleu que se celebra cada dos anys, sorgeix el 2016 amb l’objectiu de poder difondre els principis d’emprenedoria i innovació de les empreses de l’entorn rural. Uns atributs que han estat imprescindibles en la transformació d’aquest sector tan necessari al nostre país.
En aquesta 4a edició, el primer premi ha estat per una explotació del Solsonès, DPagès, una empresa creada per la Marta Borràs i el Martín Ezpeleta, dos enginyers agrònoms, amb l’objectiu de produir carn de porc ecològic d’una forma alternativa, amb una mirada més sostenible i més social. Cria de porcs a la granja de cicle tancat, elaboració de la carn a l’obrador i comercialització directe. Allunyada de la producció convencional, totes les fases de l’empresa estan certificades pel Consell Català de la Producció Ecològica (CCPAE).
Han recollit el premi, un guardó dotat amb 15.000 euros, els seus responsables, la Marta i el Martín aquest dijous a la tarda, a l’edifici del Sucre de Vic, que ha acollit el solemne acte d'entrega dels premis.
També han rebut accèssits, en Sostenibilitat (2.000€), Les Gambires (Torelló, Osona)
Des de ja fa 3 anys, l’explotació de les Gambires està transitant cap a l’agricultura regenerativa, a partir del ramat de 60 vaques i mitjançant el pasturatge rotacional de Voisson. Transició cap a un model sostenible. Transformació d’una explotació cap a un model regeneratiu.
Empresa jove (2.000€), per Llivins (Llívia, Cerdanya) Celler vitícola situat a Llívia (Girona), basat en el conreu, elaboració i embotellat de vins. La primera anyada comercial data del 2017 i des d’aleshores, surt al mercat amb quatre vins: BLANC DNEU /BLANC DGE/Floc dDNEU i FLOCDGEL. L’únic celler de la comarca. Té l’objectiu de promoure el sector primari amb valor afegit.
I per Impacte social (2.000€), Sambucus (Manlleu, Osona)
Empresa d’inserció que neix l’any 2011 amb l’objectiu de crear “espais” de millora professional per a persones en exclusió o en risc d’exclusió social. Desenvolupa la seva activitat en dos grans àmbits: restauració i agricultura.
El Premi Emprenedoria Rural Quintanes/ Casa Tarradellas/BBVA/Fundació Caixa Manlleu està obert a iniciatives d’emprenedoria de l’entorn rural i consisteix en una dotació econòmica de 15.000€ i tres accèssits de 2.000€, que s’atorgaran segons criteris de sostenibilitat, impacte social i empresa jove.
El Premi va adreçat a autònoms i empreses amb seu a Catalunya, amb un màxim de facturació de 2 milions d’euros, que actuïn sota qualsevol forma jurídica i que vulguin presentar iniciatives ja endegades en l’entorn rural, com per exemple els sectors agroramader, forestal i de la jardineria on desenvolupen la seva tasca.
La granja solsonina DPagès rep el primer Premi Emprenedoria Rural
Societat
Els seus responsables, Marta Borràs i Martín Ezpeleta, van recollir ahir a la tarda el guardó, dotat amb 15.000 euros, a l’edifici del Sucre de Vic
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Els ganivets de Solsona brillen a la gala gastronòmica de «La Vanguardia» Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans El Consell Comarcal del Solsonès organitza un famtrip de tardor per donar a conèixer els recursos turístics i culturals del Miracle Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona posa el focus en la soledat no desitjada en els actes del Dia mundial de la salut mental Redacció
Publicat el
20 d’octubre de 2023 a
les 11:51
Actualitzat el
23 d’octubre de 2023 a les
11:18
Et pot interessar
-
Societat
Un segle de somriures: Maria Arau arriba als 100 anys envoltada d'estimació a la Residència La Vall
-
Societat
La catedral de Solsona va acollir l’ordenació diaconal de Joaquim Molina i Clota de mans del bisbe de Solsona, Francesc Conesa
-
Societat
Solsona acollirà el 14è Congrés d’Hospitalitats Catalanes
-
Societat
La primera Cursa Antiracista de Solsona exhaureix les places i convoca la ciutadania a una jornada popular i reivindicativa
-
Societat
Engiambi presenta a Solsona les novetats de la campanya agrícola 2027
-
Societat
Xerrada a Solsona sobre habitatge cooperatiu i envelliment actiu
