Fènix presenta, per la Fira de Sant Isidre, una nova edició de punts de llibre, creats per l’artista plàstica Aurembiaix Sabatè nascuda a Bell-lloc d’Urgell (1980) i fincada a Solsona.
La seva obra «Ploma de paó» ,que plasma en els punts de llibre d’aquest any, «son obres inspirades en la història mitològica de la resurrecció de l'au fènix. La maduració d'aquest procés de mort i de vida». Tal i com ho defineix la pròpia autora i concreta : «Les plomes que cauen de l'au, per a després ressorgir de les seves cendres, símbol de resiliència i transformació d'un vell patró per esdevenir quelcom més autèntic, la metàfora que ens convida a saber deixar-se anar en qualsevol procés».
Per la creació dels punts de llibre, utilitza la tècnica de gravat sobre paper artesà fet a mà, i il·luminat amb aquarel·les metal·litzades.
El simbolisme de l’obra plàstica d’Aurembiaix Sabaté està carregat d’idees, bellesa i continguts poètics, i, a la vegada, partint com parteix de l’observació del natural, és també un simbolisme ben viu. Amb preferència per la pintura i el gravat sobre suports diversos, l’artista està interessada en el diàleg dels éssers humans amb el medi tant des del punt de vista cognitiu com espiritual.
Els punts de llibre estaran disponibles a l’estand de l’associació Fènix a la Fira de Sant Isidre de Solsona.
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de maig de 2023 a les 13:24
Actualitzat el 10 de maig de 2023 a les 14:35
Et pot interessar
-
Societat Amb l'equador de l'estiu superat, Solsona acollirà una nova jornada d'extracció de sang i plasma, la darrera d'aquest solstici.
-
Societat Joventut Solsonina ven prop de 700 entrades anticipades pel concert dels Pets
-
Societat Guixers ofereix un habitatge en règim de lloguer per combatre el despoblament
-
Societat Pinell de Solsonès instal·la una Estació de Recàrrega Semi-Ràpida per a vehicles elèctrics
-
Societat El barri de Sant Domènec de Solsona homenatja la seva botiguera més veterana
-
Societat Llobera aprova tres projectes municipals per valor de 250.000 euros