El Departament de Salut continua impulsant estratègies de vacunació per augmentar la cobertura poblacional també durant el mes d’agost. A partir d’avui, s’ha obert la possibilitat de vacunar-se sense cita prèvia, i en horari de 16 a 20 h, en aquests punts de vacunació distribuïts arreu del país.
A més, en el cas que sigui necessari serà possible rebre la segona dosi en punts de vacunació específics establerts arreu del territori. De totes maneres, per contribuir al bon funcionament i organització d’aquests punts, ja que és una tasca molt complexa, es recomana demanar la cita prèvia per internet.
D’aquesta manera, es vol facilitar que la tornada a l’entorn eductiu, escoles, centres de formació i universitats, i els llocs de treball el mes de setembre sigui més segura, augmentant la cobertura de la vacunació, especialment amb la variant Delta que és molt més transmissible. Si es comença el curs amb lates cobertures vacunals s’espera poder evitar quarantenes i aïllaments que trenquen la presencialitat de les escoles, universitats i centres de treball.
Pel que fa a les dosis de vacunes disponibles, Catalunya ja ha rebut aquesta setmana un total de 496.000 dosis de la vacuna Pfizer i en els propers dies arribaran 142.500 dosi de Moderna. Les darreres dues setmanes s’ha detectat una disminució en el nombre de cites prèvies, i han augmentat les persones que, tot i tenir cita, no es presenten al punt de vacunació.
Com ha explicat la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, "la vacunació requereix dues dosis, separades en 3 o 4 setmanes. Si s’inicia ara, al setembre la vacuna ja haurà fet el seu efecte per protegir-nos abans començament del curs o de la tornada a la feina. El millor moment és ara".
[plantillacoronavirus]
S'obre la vacunació sense cita prèvia les tardes d'agost arreu de Catalunya
Les persones que vulguin vacunar-se podran anar als centres indicats de 16h a 20h
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’agost de 2021 a les 13:19
Et pot interessar
-
Societat Tardeo amb DJ i food truck amb productes de proximitat, principals novetats de la Festa Major de Montraveta
-
Societat Olius i Riner organitzen caminades aquest proper diumenge 21 de setembre
-
Societat «Un somni fet realitat»
-
Societat Xifres d'èxit de la Festa Major solsonina evidencien una tendència a l'alça de la participació
-
Societat El perquè s'ha escollit aquest any el color blau al vestit del pubillatge solsoní
-
Societat Imatges: La Festa Major de Solsona supera amb nota una de les edicions més participades