
Per a la comunitat de germanes del Seminari de Solsona fou una festa especial ja que celebraren la festa patronal de la seva congregació: Missioneres Filles del Cor de Maria
El dia 4 de juny, tota l’Església celebrà la festa del Cor de Maria. Per a la comunitat de germanes del Seminari de Solsona fou una festa especial ja que celebraren la festa patronal de la seva congregació: Missioneres Filles del Cor de Maria.
Per aquest motiu van aprofitar l’oportunitat de convocar, a l’esmentada celebració, els fidels de Solsona mitjançant una invitació que es va repartir als més coneguts, tot informant de l’hora de l’eucaristia i comunicant que la presidia el Sr. Bisbe, a la capella del Seminari.
La preparació de les germanes per celebrar aquest gran dia, va començar nou dies abans amb les pregàries acostumades, afegides a les Vespres, i les lectures apropiades i recollides dels llibres de la congregació, en els quals destaca la figura i l’esperit de Maria.

I va arribar el dissabte dia 4 amb una eucaristia solemne presidida pel Sr. Bisbe
I va arribar el dissabte dia 4 amb una eucaristia solemne presidida pel Sr. Bisbe i concelebrada per una vintena de capellans, la majoria residents al Seminari. Tots entraren en processó mentre es cantava el cant “Cor de Maria”. Es cantà la missa d’“Angelis” seguint la litúrgia pròpia del Cor de Maria; les lectures i les pregàries foren proclamades pels fidels i sacerdots.

concelebrada per una vintena de capellans, la majoria residents al Seminari
En l’homilia, el Sr. Bisbe va fer esment de l’Esperit Sant que dóna la força per imitar a Maria, la seva fidelitat i generositat. També va agrair a les germanes del Seminari el servei i ajut que presten als sacerdots.
Totes les germanes es feren presents a la celebració, així com el personal de la casa, veïns i coneguts. La capella va quedar ben plena. Després, en acabar l’eucaristia, es va convidar tothom a un piscolabis i es va repartir propaganda de la congregació.

A l’hora de dinar van compartir taula tots junts, Sr. Bisbe, capellans i germanes cordimarianes. Fou un gran dia per a totes elles ja que amb aquesta celebració van poder donar a conèixer la seva espiritualitat i carisma a la gent de Solsona, tal i com aconsella la seva fundadora, la venerable Maria Güell: “Podem i hem de fer participar als altres del do de la fe i donar instrucció cristiana. No tinc altre desig a la terra sinó que l’Institut doni molta glòria a Déu i ajudi moltes ànimes”.