[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pIBn0iUczlM[/youtube]
Catalunya ja compta amb 300 indrets turístics accessibles des de Google Street View, al marge dels milers de quilòmetres de carrers i carreteres que aquesta aplicació posa al servei dels seus usuaris. Gràcies al projecte Google Trekker Catalunya, impulsat per la multinacional nord-americana i la Generalitat, els usuaris podran accedir a rutes i imatges en 360 graus de centenars d’indrets geolocalitzats a partir de l’aplicació Google Maps. Amb aquest projecte, Catalunya es converteix en el territori europeu amb més rutes trekkejades per quilòmetre quadrat.
Durant la presentació de la iniciativa aquest dijous, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha destacat que l’aplicació permet mostrar la “riquesa i diversitat” del país i contribueix a potenciar Catalunya com a destinació turística internacional.
Aquest projecte ha estat possible gràcies a un acord signat entre Google i la Generalitat de Catalunya, que ha estat la primera administració d’Europa d’arribar a un acord d’aquestes característiques.
El projecte es planteja amb un doble objectiu. Per una banda, es vol potenciar l’atractiu turístic de Catalunya, posant en valor el seu patrimoni natural i cultural arreu del món, per tal d’atraure més turistes. Per l’altra, es vol mantenir el país com a destinació turística de referència en el camp de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’hora de realitzar promoció turística. Per aquesta raó, aquests 300 indrets han estat incorporats també al web de promoció turística de la Generalitat (catalunya.com), de manera que s’hi pugui accedir des de la cartografia d’aquest portal.
L’aplicació permet accedir a una localització des Google Maps, veure-la en visió panoràmica de 360 graus i recórrer-la com si hom es trobés realment allí. Fins ara, a Catalunya això només era possible en indrets on hi podia passar un vehicle, però gràcies a aquest projecte ara també es pot accedir amb Google Street View a aquests 300 indrets catalans, entre els quals s’hi troben rutes només realitzables a peu, parcs naturals, interiors de monuments i fins i tot algunes infraestructures turístiques.
Tres-cents atractius turístics de Catalunya ja es poden visitar amb Google Street View
El país es converteix en el territori europeu amb més rutes "trekkejades" per quilòmetre quadrat
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2016 a les 19:52
Et pot interessar
-
Societat Tardeo amb DJ i food truck amb productes de proximitat, principals novetats de la Festa Major de Montraveta
-
Societat Olius i Riner organitzen caminades aquest proper diumenge 21 de setembre
-
Societat «Un somni fet realitat»
-
Societat Xifres d'èxit de la Festa Major solsonina evidencien una tendència a l'alça de la participació
-
Societat El perquè s'ha escollit aquest any el color blau al vestit del pubillatge solsoní
-
Societat Imatges: La Festa Major de Solsona supera amb nota una de les edicions més participades