Tres productes de la Formatgeria del Miracle, guardonats al Concurs de Formatges Artesans del Pirineu

Publicat el 22 d’octubre de 2024 a les 22:15
Actualitzat el 22 d’octubre de 2024 a les 22:21

La Fira de Sant Ermengol, celebrada aquest cap de setmana a la Seu d'Urgell, ha venut 8.500 tiquets de degustacions de formatge, amb més de 51.000 tastos realitzats a les 50 formatgeries que han pres part a la Fira de Formatges Artesans del Pirineu, així com als estands de Vi de Talarn, la cervesa artesana Ctretze Pirineus, l'aigua Pineo o el vermut de sake de Seda Líquida de Tuixent

La fira de Sant Ermengol és l'esdeveniment formatger de referència del Pirineu. Una festa durant la qual se celebren diferents activitats vinculades amb la gastronomia del territori. La més destacada és el concurs de formatges artesans del Pirineu, un certamen en què participen més d'un centenar de candidats. Els premis es reparteixen en 16 categories diferents i s'atorguen tres medalles per cadascuna: or, plata i bronze. Aquests són tots els formatges premiats d'enguany.

Els premis els han atorgat el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Oscar Ordeig, l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, i també ha estat present a la fira l'alcalde d'Idiazabal, Iñaki Alberdi Iparragirre.

 En la categoria de llet d’ovella, quallada àcida, l’or ha estat pel formatge “La Gàrgola”. Però la Formatgeria El Miracle s’ha endut dos bronzes més: un per “Les cuines”, en la categoria de llet d’ovella, pasta tova; i un altre pel formatge “Claustre”, en la categoria de pasta cuita o semicuita.