Un front de tempestes recorre el país i escombra la calorada

Protecció Civil manté en prealerta el pla Inuncat ja que alguns xàfecs poden deixar més de 20 litres en 30 minuts

Publicat el 01 de juliol de 2012 a les 14:53
Barcelona (ACN).- Un front de tempestes està recorrent aquest diumenge al migdia el país de sud a nord i està escombrant les restes de l'onada de calor, que ha deixat màximes de fins a 40ºC a Ponent. De moment, les precipitacions més destacades són els 20,2 litres Sant Martí de Riucorb (Urgell), els 18,2 litres de Prades (Baix Camp) o els 16,7 litres de Vielha (Val d'Aran). Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les precipitacions més intenses es concentraran a la Catalunya Central, el Prepirineu i les comarques del prelitoral. Protecció Civil manté en prealerta el pla Inuncat ja que alguns xàfecs poden deixar més de 20 litres en 30 minuts i anar acompanyat de calamarsa, pedra o fortes ratxes de vent.

Les comarques amb el risc més elevat de pluges són: Alt Camp, Alt Penedès, Alt Urgell, Anoia, Bages, Berguedà, Cerdanya, Conca de Barberà, Segarra, Solsonès i Vallès Occidental. En la franja de les 14 a les 20 h, s'estendrà el risc de pluges a les comarques d'Osona, Ripollès i el Vallès Oriental. Al final del dia disminuiran les comarques afectades però es mantindrà la possibilitat de pluges a comarques del litoral i prelitoral central. La previsió és que es puguin produir tempestes curtes però intenses, amb possibilitat de tempestes elèctriques i calamarsa. Bufarà vent ratxejat però sense assolir els nivells de superació dels llindars d'avís.

Un altre dels elements destacats aquest diumenge serà la baixada de la temperatura generalitzada arreu de Catalunya. El descens serà acusat a molts punts de l'interior, amb màximes que en alguns sectors podran patir davallades de 6ºC o més, i que no s'espera que superin els 30ºC enlloc. Les mínimes s'enregistraran al final del dia, i a les valls del Pirineu baixaran dels 10ºC i s'aproparan als 5ºC. A Barcelona ciutat, després d'una tempesta que ha deixat entre 3 i 8 litres, depenent del barri, la temperatura ha baixat fins a uns frescos 20ºC. A partir de dilluns, amb una temperatura més normalitzada, la situació meteorològica tornarà a venir encapçalada pel sol i només alguns ruixats de tarda a punts de muntanya.