VÍDEO Segons Ford, La C-462 de Solsona a La Seu d'Urgell és una de les sis millors carreteres d'Europa
Després de més de 15.000 quilómetres de recerca
ARA A PORTADA
-
Solsona resol dubtes al veïnat sobre la promoció de 50 habitatges assequibles al carrer Antoni Gaudí Redacció
-
El veïnat de la Sala Polivalent de Solsona porta a la GAIP i a la Síndica de Greuges la petició d’aturar la cessió del solar de l’equipament Redacció
-
Finalitzen les obres de millora de la seguretat viària a l'encreuament de la C-14 i l'accés a Pinell del Solsonès Redacció
-
-
Publicat el
15 de juny de 2016 a
les 18:31
Actualitzat el
15 de juny de 2016 a les
19:13
La carretera C462 és increïble, especialment al volant d'un Ford Fiesta ST. Té 100 quilòmetres i serpenteja pel nord de Catalunya per a acabar a La Seu D Urgell, al sud d'Andorra. En la part més alta, a 2.000 metres, trobareu les vistes més increïbles dels Pirineus. Però el millor és que està pràcticament deserta gran part de l'any, així que que per a qualsevol fanàtic dels cotxes es converteix en el perfecte pati d'esbarjo, segons explica el video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=stxoXE0-4zQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0P2k9lRsWOw[/youtube]
Els enginyers de Ford Performance condueixen habitualment per algunes de les carreteres més exigents de tot el continent per posar a prova els models en desenvolupament en els entorns més difícils. La companyia també compta amb dècades d'experiència buscant les carreteres perfectes perquè els periodistes de motor puguin provar nous vehicles.
Tot això va donar lloc a una recerca i classificació d'un any de durada per un equip que va recórrer un total de 15.000 quilòmetres en la seva recerca de l'itinerari europeu definitiu. El veterà periodista especialitzat en motor Steve Sutcliffe, amb més de 750 llançaments de models en 42 països, en col·laboració amb Ford i BP/Castrol, va posar la seva experiència a disposició d'un projecte que combina rutes de reconegut atractiu amb petites joies poc conegudes.
Al llarg de sis vídeos, Sutcliffe es posa al volant per explorar cada carretera, oferint alhora dades històriques i culturals en cada ubicació. "És al·lucinant el llistat de carreteres que s'han quedat fora de la llista, però és que no estàvem buscant només corbes sinuoses per tenir contents als fanàtics del motor. Hem puntuat cada ruta en categories com emoció, qualitat de la superfície de la carretera, accessibilitat, hospitalitat, paisatges i serveis de restauració", explica Sutcliffe, expilot de competició. "Els entusiastes del motor coneixeran algunes de les carreteres, com la Autopista Transfagarasan de Romania, però potser no la C-462 catalana. En certa manera, ens agradaria guardar-nos aquestes carreteres per a nosaltres, però quan són bones, cal compartir-les".
Et pot interessar
-
Societat
Vint-i-tres voluntàries han participat a la jornada de recaptació pel càncer a la Fira de Sant Isidre de Solsona
-
Societat
Pinós i Torà reclamen una actuació «urgent» a la carretera d'Ardèvol: «És un perill constant»
-
Societat
Dilluns s’obren les inscripcions al casal ludicoesportiu de les piscines municipals de Solsona
-
Societat
Cloenda del projecte: Els secrets del consum conscient
-
Societat
Convoquen el 36è Concurs de flors als balcons de Solsona
-
Societat
Solsona obre les inscripcions a les activitats de psicomotricitat de La Matriu per al curs vinent
