Xavier Novell destaca que el bisbat de Solsona ha passat d'un a set seminaristes
Societat
Ho explica aquesta setmana en la seva glossa del full
ARA A PORTADA
-
Societat Enric Pensí, de l'Escola Arrels de Solsona, rep el IX Premi Tecnològic del Pirineu «BDP Software» Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Solsonès rebrà 851.500 euros en subvencions per al manteniment de camins municipals de muntanya Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Solsona acull la presentació del nou llibre «Cròniques de la veritat prohibida» de Lola Palau Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona celebrarà la vuitena edició dels Reconeixements Empresarials el 8 d'octubre Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
13 de setembre de 2020 a
les 17:08
Actualitzat el
13 de setembre de 2020 a les
17:28
En la seva glossa setmanal, el bisbe de Solsona, Xavier Novell, comunica que aquest estiu ha nomenat Mn. Marc Majà, fins ara rector de Berga i de llurs parròquies agrupades, rector del Seminari Diocesà, i comparteix amb els lectors “les raons d’aquesta decisió” “reconeixent humilment que el Senyor ens està sorprenent amb una benedicció de vocacions somniada i immerescuda”.
Recorda que des del seu nomenament com a bisbe, va assumir la cura dels seminaristes majors i que “aleshores només hi havia un sol seminarista” i “vàrem viure una colla d’anys de sequera vocacional”. Afirma que el Senyor “ha escoltat les nostres súpliques i gràcies al treball de les famílies, parròquies, de la delegació de vocacions, del seminari menor en família i del santuari de Lord, tornem a començar el curs amb set seminaristes majors”.
Manifesta que el treball que des de l’equip de visió i el consell presbiteral varen fer a finals del curs passat sobre el Seminari Major, va impulsar-lo a fer el discerniment i els canvis necessaris per a destinar un prevere de la diòcesi a aquesta important tasca per al futur de la diòcesi. Agraeix públicament “la comprensió dels fidels de Berga, la disponibilitat de Mn. Marc i Mn. Jaume, així com de tota la resta de capellans implicats en els canvis d’aquest estiu”. Finalment, informa que “aquest nomenament, però, només és un dels aspectes del pla d’acció pel Seminari Major que estem ultimant perquè, ben orientat a la visió diocesana, ens ha de procurar, amb l’ajuda de Déu, pastors de comunitats parroquials: espiritualment provats, intel·lectualment formats, humanament madurs i pastoralment missioners”.
Glossa íntegra
[despiece]
ESPERANÇA PER A LA NOSTRA DIÒCESI
Aquest estiu he nomenat Mn. Marc Majà, fins ara rector de Berga i de llurs parròquies agrupades, rector del Seminari Diocesà. Vull compartir amb tots vosaltres les raons d’aquesta decisió. Ho faig reconeixent humilment que el Senyor ens està sorprenent amb una benedicció de vocacions somniada i immerescuda.
Com sabeu, des del meu nomenament com a bisbe, vaig assumir la cura dels seminaristes majors. Aleshores només hi havia un sol seminarista i, tot i les nostres pregàries insistents per a obtenir “una maneta” –cinc seminaristes-, vàrem viure una colla d’anys de sequera vocacional. El Senyor, però, ha escoltat les nostres súpliques i gràcies al treball de les famílies, parròquies, de la delegació de vocacions, del seminari menor en família i del santuari de Lord, tornem a començar el curs amb set seminaristes majors. La darrera incorporació és el Gabriel, un noi de Berga.
Ja fa un parell d’anys veia que el treball del Seminari Major desbordaria la meva disponibilitat però veia difícil el nomenament d’un rector perquè sabia que havia d’alliberar un dels rectors de les parròquies més grans.
El treball que des de l’equip de visió i el consell presbiteral vàrem fer a finals del curs passat sobre el Seminari Major, va impulsar-me a fer el discerniment i els canvis necessaris per a destinar un prevere de la diòcesi a aquesta important tasca per al futur de la nostra diòcesi. A finals de juny, pelegrinava amb tots els seminaristes pels santuaris marians del Berguedà i del Ripollès i confiava a la Mare de Déu aquest discerniment. Tornant d’aquesta ruta, prenia la decisió, la compartia amb el vicari general i la manifestava a l’interessat.
Agraeixo públicament, en primer lloc, la comprensió dels fidels de Berga, que han entès el bé major per a la diòcesi que suposa el canvi que els toca de viure. En segon lloc, la disponibilitat de Mn. Marc i Mn. Jaume, així com de tota la resta de capellans implicats en els canvis d’aquest estiu. Aquesta actitud és un signe clar de la corresponsabilitat de tot el presbiteri en el projecte de futur del nostre seminari.
Aquest nomenament, però, només és un dels aspectes del pla d’acció pel Seminari Major que estem ultimant perquè, ben orientat a la visió diocesana, ens ha de procurar, amb l’ajuda de Déu, pastors de comunitats parroquials: espiritualment provats, intel·lectualment formats, humanament madurs i pastoralment missioners. Quan estigui a punt, us el compartiré perquè tots, amb la vostra pregària, la vostra sensibilitat vocacional, la vostra acollida i el vostre suport material, us sentiu ben vostre el Seminari Major.[/despiece]
Et pot interessar
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys impulsa obres de millora a l’espai públic aquest setembre
-
Societat
Solsona convoca dues places per reforçar els projectes de dinamització comercial i de suport a les empreses
-
Societat
Caminada i pedalada de Solsona a Sant Esteve d’Olius per promocionar una mobilitat segura i sostenible
-
Societat
Més d’una vintena d’activitats amb novetats aquest curs per a la gent gran de Solsona
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys inicia la renovació del clavegueram amb fons de la Diputació de Lleida
-
Societat
Reviu la Roba impulsa una quarta edició a la tardor amb recollida i mercat d'intercanvi
