Una associació cultural de Lloret de Mar, el Laboratori d’Expressions Artístiques i Desenvolupament (LEAD), promou el Pacte de municipis de Catalunya per l’autoconfinament preventiu, una iniciativa que proposa que siguin els municipis els que dictin les mesures de confinament, descentralitzant d'aquesta manera les directrius de l'estat espanyol i del Govern català.
En formen part un total de 28 municipis, entre els quals dos del Baix Montseny Breda i Riells i Viabrea. La presidenta del LEAD, Neus Dalmau, explica que l’autoconfinament és “permeable” i afirma que la proposta compta amb el certificat de la Generalitat. Dalmau creu que són els ajuntaments els que han d’erigir-se en un actor principal per tal de guiar el confinament dels seus veïns.
El pacte, segons explica Dalmau, s'inspira en un programa de democràcia participativa molt treballat per Lluís Maria Xirinachs i "té la virtut de descentralitzar tant de Madrid com de Barcelona per empoderar el municipalisme més cooperatiu", segons assegura.
[noticiadiari]39/14436[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200793[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200742[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
?[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Breda i Riells i Viabrea defensen l’autoconfinament municipal
S’adhereixen al 'Pacte de municipis de Catalunya per l’autoconfinament preventiu’ que lidera una associació gironina
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’abril de 2020 a les 22:00
Et pot interessar
-
Política ERC Sant Hilari anuncia nova candidata a les eleccions de 2027
-
Política Junts per Sant Celoni aplega 200 persones en un acte a l'Ateneu
-
Política Renuncia Jofre Jovellar, president del Consell de Poble de la Batllòria
-
Política L'Ajuntament de Sant Celoni aborda «projectes clau» amb la delegada del Govern
-
Política La Generalitat encalla el projecte de comissaria a Sant Feliu de Buixalleu
-
Política Convoquen una manifestació propalestina a Cardedeu