Una associació cultural de Lloret de Mar, el Laboratori d’Expressions Artístiques i Desenvolupament (LEAD), promou el Pacte de municipis de Catalunya per l’autoconfinament preventiu, una iniciativa que proposa que siguin els municipis els que dictin les mesures de confinament, descentralitzant d'aquesta manera les directrius de l'estat espanyol i del Govern català.
En formen part un total de 28 municipis, entre els quals dos del Baix Montseny Breda i Riells i Viabrea. La presidenta del LEAD, Neus Dalmau, explica que l’autoconfinament és “permeable” i afirma que la proposta compta amb el certificat de la Generalitat. Dalmau creu que són els ajuntaments els que han d’erigir-se en un actor principal per tal de guiar el confinament dels seus veïns.
El pacte, segons explica Dalmau, s'inspira en un programa de democràcia participativa molt treballat per Lluís Maria Xirinachs i "té la virtut de descentralitzar tant de Madrid com de Barcelona per empoderar el municipalisme més cooperatiu", segons assegura.
[noticiadiari]39/14436[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200793[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200742[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
?[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Breda i Riells i Viabrea defensen l’autoconfinament municipal
Política
S’adhereixen al 'Pacte de municipis de Catalunya per l’autoconfinament preventiu’ que lidera una associació gironina
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’abril de 2020 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Política
La CUP de Cardedeu reclama «mesures urgents» per afrontar futurs temporals
-
Política
L'independentisme «trenca el silenci» a Cardedeu per les morts de la mili
-
Política
Sant Celoni prepara un full de ruta pel català
-
Política
El decret Maricarmen desferma una tempesta política a Sant Celoni
-
Política
Junqueras demana «grans consensos» a Llinars en l'aniversari de l'1-0
-
Política
Impulsem Sant Hilari presenta cinc grans eixos «per guanyar les eleccions»
