Sant Celoni vol explicacions de la Delegació del Govern de l'Estat pel tema de les estelades

Política

El fet, que ha sobrepassat fronteres, ha provocat l'inici d'una campanya amb el lema "cap balcó, cap estelada, cap terrassa sense la senyera. Ara més que mai"

Publicat el 09 de febrer de 2014 a les 10:25
Les estelades que comptava la Guàrdia Civil. Foto: Jordi Purtí

A Sant Celoni continua la indignació pel cas del comptatge d'estelades als balcons del municipi. En aquest sentit, són moltes les veus que s'han alçat contra l'actitud que ahir al migdia va tenir una parella de guàrdies civils a la plaça de la Vila que van ser enxampats mentre ho anotaven en una llibreta. Per això, a través de les xarxes socials  s'ha posat en marxa una campanya amb el lema "cap balcó, cap terrassa sense la senyera. Ara més que mai" .

Però mentre la societat social i el moviment independentista expressa el seu rebuig, el cas també un vessant polític. Així, el cap de llista de CiU a l?ajuntament de Sant Celoni, Francesc Deulofeu, ha manifestat que es tracta d'un fets prou importants per tal de demanar aclariments a la delegació del Govern de l'Estat. Deulofeu ha revelat una conversa amb l'alcalde de Sant Celoni, Joan Castaño (PSC), perquè demani explicacions "cosa que s'ha compromès a fer-ho i traslladar la resposta als ciutadans", assegura el portaveu de CiU.

En aquesta línia, des de la JNC diu que és uin bon dia per recordar que han passat cinc mesos des del ple en què l'Ajuntament va aprovar posar una estelada a l'entrada de la vila i, per això, critica que "si el govern del Senyor Castaño té tants problemes per posar un pal, no ens imaginem com deu portar altrees temes del poble" i ho rematen manifestant que si volen comptar estelades, que en comptin una de ben gran a l'entrada del poble. També hi ha opinions que consideren aquest acte "una agressió feixista i l'alcalde ha de sortir en defensa dels interessos dels celonins".

Abast internacional

Els fets de les estelades a Sant Celoni han sobrepassat fronteres i ha adquirit un abast internacional i així ho ha explicat el diari de la Catalunya-Nord l'Independent en una notícia  que ha titulat "Twitter es sobreescalfa per un cens de banderes independentistes per la Guàrdia Civil" en la qual assegura que després que Catalunya s'hagi pronunciat oficialment el mes de gener per organitzar un referèndum sobre la seva independència "les relacions de Barcelona i Madrid són molt tenses". També es fa ressò del tuit de l'ANC de Sant Celoni referint-se i l'actuació de la Guàrdia Civil a la plaça de la Vila.

Aquest nou entrebanc al procés nacional, a més, coincideix que demà dilluns al vespre serà a Sant Celoni el diputat d'Esquerra al Congrés de Madrid, Alfred Bosch per presentar la campanya Votar és democràcia, Tots per un #noupaís i no es descarta que hi hagi al·lusions directes a aquest fet.

De moment, Oriol Amorós ha anunciat que ERC demanarà a la delegada del govern espanyol, María de los Llanos de Luna comparegui al Parlament "per donar explicacions si els agents uniformats de la Guàrdia Civil estaven anotant les adreces de la gent que té estelades a les façanes, perquè, si això fos així, seria una vulneració de les llibertats fonamentals dels ciutadans", ha exposat Amorós. 
En un altre ordre de coses, Oriol Amorós ha anunciat que ERC demanarà explicacions a la delegada del govern espanyol a Catalunya, ja que ahir dissabte a Sant Celoni es van veure agents de la Guàrdia Civil prenent nota davant d’edificis on hi havia estelades penjades en finestres i balcons.


‘Demanarem que la delegada María de los Llanos de Luna comparegui al Parlament per donar explicacions si els agents uniformats de la Guàrdia Civil estaven anotant les adreces de la gent que té estelades a les façanes, perquè, si això fos així, seria una vulneració de les llibertats fonamentals dels ciutadans’, ha exposat Amorós. - See more at: http://www.esquerra.cat/actualitat/amoros-cridem-a-la-participacio-de-tota-la-societat-en-la-concentracio-daquest-dilluns-con#sthash.XPek3R0i.dpuf
Escull Baix Montseny com la teva font preferida de Google