La Guàrdia Civil ha desarticulat a Catalunya una banda dedicada la introducció de droga procedent de Sud-Amèrica en paquets postals que suposadament contenien peces de ceràmica o productes de santeria. En l'operació, denominada Aquari, s'han detingut set persones, de les quals hi havia tres ciutadans de nacionalitat espanyola, dos de nacionalitat equatoriana, un mexicà i un francès, A més, s'han registrat tres domicilis, dos dels quals es troben a Sant Pere de Vilamajor i Santa Maria de Palautordera, i l'altre a Barcelona. S'han intervingut 11 quilos de cocaïna, cinc quilos d'heroïna i 1,5 quilos de marihuana, a més de productes químics per fer el tall i adulterar la droga i documentació.
La investigació va començar el mes de març d'aquest any quan els investigadors van tenir coneixement de l'activitat del grup ara desarticulat a Catalunya i que rebia la droga en diverses quantitats en paquets postals procedents de Sud-Amèrica. Posteriorment, els agents van descobrir que la xarxa entrava grans partides de cocaïna a l'Estat, que posteriorment era distribuïda a la Unió Europea amb la col·laboració d'organitzacions criminals franceses.
En l'operació es va detenir a l'Estat un ciutadà francès que s'havia desplaçat a Espanya per coordinar la introducció d'aquestes partides, que procedents d'Amèrica del Sud via Barcelona eren enviades a Europa. En els enviaments, l'organització remetia l'estupefaent sota l'aparença de figures de ceràmica i productes de santeria amb "suposades pocions de pols màgica per la bona sort".
La Guàrdia Civil ha comptat amb la col·laboració de la policia de l'Equador i de Colòmbia, d'on procedien alguns dels enviaments postals, mentre que les investigacions han estat dirigides pel Jutjat d'Instrucció número 33 de Barcelona.
Cau al Vallès Oriental un grup que introduïa droga procedent de Sud-Amèrica camuflada en productes de santeria
Societat
La Guàrdia Civil escorcolla dues cases a Sant Pere de Vilamajor i Santa Maria de Palautordera
ARA A PORTADA
-
Societat 500 bosses de brossa al dia: pobles del Montseny diuen «prou» a l'incivisme Bernat Castanyer
-
Societat Breda estrena la primera benzinera de la seva història: «Ha estat una aventura» Bernat Castanyer Colomer
-
Successos Alerten d'estafes telefòniques a Gualba: «Fins i tot demanen cites personals» Bernat Castanyer
-
-
Cultura L’Ateneu de Sant Celoni presenta una tardor amb 14 espectacles i ofertes especials Bernat Castanyer
Publicat el
19 de desembre de 2012 a
les 18:07
Et pot interessar
-
Societat
Del Montseny a l'espai: Pau Montplet, l'astrofotògraf que ha captivat la NASA
-
Societat
On es podrà veure l'eclipsi de Sol al Baix Montseny?
-
Societat
Lluc Flores, nou èxit del Montseny en taekwondo: «Cal memòria i coneixement»
-
Societat
Cardedeu acollirà més de 100 nous habitatges socials
-
Societat
Fotogaleria: La nova piscina descoberta de Sant Celoni en imatges
-
Societat
Un poble del Montseny ofereix 10.000 euros a l'any per emprendre un nou bar a les piscines municipals
