Els amants de l'astronomia estan d'enhorabona. Aquest dimecres viuran un d'aquells dies que tenen marcats en vermell en el calendari des de fa molt de temps. El gener s'acomiadarà amb un eclipsi de superlluna blava de sang, un fenomen atípic i espectacular que no es produïa des de feia 150 anys. El nostre satèl·lit experimentarà un eclipsi, una superlluna i una lluna plena (coneguda popularment com a lluna blava) de manera gairebé simultània.
Des de la península ibèrica aquesta superlluna podrà veure's sense cap problema la nit del 30 al 31. L'eclipsi, però, ens passarà desapercebut, ja que el seu moment màxim serà sobre dos quarts de tres de la tarda. La lluna adoptarà un color vermellós perquè la Terra s'interposarà entre el satèl·lit i el sol, tot i que només en gaudiran des d'Amèrica del Nord, Austràlia, el Pacífic i una part del continent asiàtic.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IrydklNpcFI[/youtube]
Aquesta superlluna és la tercera d'una sèrie en què la Lluna està en el seu punt més proper al planeta on vivim en la seva òrbita, coneguda com a perigeu, i aproximadament un 14% més brillant que de costum. És, a més, la segona lluna plena del mes. La primera va ser el passat 2 de gener.
Eclipsi total de superlluna blava: un espectacle únic cada 150 anys
Societat
El fenomen astronòmic es podrà veure dimecres i ha generat un interès mundial
ARA A PORTADA
-
Política Sant Celoni firma un nou conveni pel dret a l'aigua de les persones vulnerables Bernat Castanyer
-
-
Societat L'Ajuntament contra el desnonament de la Moreneta: «Hi ha alternatives» Bernat Castanyer Colomer
-
Política Veïns de Cardedeu proposen un «pacte d'habitatge» després d'ocupar l'Ajuntament Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
29 de gener de 2018 a
les 12:15
Et pot interessar
-
Societat
Anuncien la reforma del parc de Bombers de Sant Hilari Sacalm
-
Societat
Sant Celoni rebubica l'espai gos després de les queixes veïnals
-
Societat
L'empresa ACIN al punt de mira: Arbúcies demana controls del Govern
-
Societat
Comiat final als barracons: Sant Feliu tindrà nova escola
-
Societat
La Diputació busca empreses per retirar amiant del Montseny i el Montnegre
-
Societat
Nous pisos cooperatius a Sant Celoni: La Corba posa la primera pedra
