La problemàtica de la jornada compactada de l'IE La Tordera arriba al Parlament

Societat

Les mares i pares favorables a la jornada compactada s'han manifestat aquest diumenge al centre de Sant Celoni

Publicat el 10 de juliol de 2017 a les 06:33
Pares i mares de l'IE La Tordera, centre educatiu mancimunat entre Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni, s'han manifestat aquest diumenge a la plaça de la Vila de Sant celoni per fer més visible la seva lluita per aconseguir la jornada compactada. Tal com ja vàrem publicar la setmana passada a NacióBaixMontseny el Departament d'Ensenyament els l'havia concedit, primer de paraula a finals de maig i de manera oficial el 12 de juny d'aquest any. La sorpresa, tant pel centre com per les mares i pares, els va arribar el dia 22 de juny, l'endemà d'acabar el curs que "per un error material" es revocava la decisió i l'IE La Tordera no podia entrar en el pla pilot que ja es fa en algunes escoles i instituts.

Des de l'AMPA es recorda que la decisió de demanar la jornada compactada, que representaria acabar les classes a dos quarts de dues, es va fer en una assemblea amb un resultat favorable del 76% i una participació del 80%. Fa uns dies una representació dels pares ja es van anar a manifestar davant el Departament d'Ensenyament, han iniciat una campanya de recollida de signatures i en pocs dies ja se n'han recollit més d'un miler i dijous d'aquesta mateixa setmana seran rebuts per la Comissió d'Ensenyament del Parlament de Catalunya.

La representació de pares i mares de l'IE La Tordera posa èmfasi també que des del moment que es va saber que el curs vinent hi hauria jornada compactada les famílies es van començar a orgnaitzar en qüestions com activitats extraescolars, famílies que no hi estaven d'acord han buscat altres centres o a l'inrevés, per tant, la revocació de la resolució ara ha suposat una problemàtica molt gran tant al centre com a les famílies que només es podrà solucionar concedint la compactada, manifesten des de l'AMPA.
Escull Baix Montseny com la teva font preferida de Google