
Dolors Paniagua (Invest Catalònia), Jordi Carbonell (director general d'Indúistria), Ramon Arabia (regidor de Promoció Econòmica) i Jordi Xena (alcalde de Palau), en una reunió aquest estiu passat Foto: DBM
L’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera conjuntament amb Invest Catalonia continuen treballant per trobar continuïtat a la planta que l’empresa Aleo Solar España, va tancar el 15 d’octubre passat deixant 92 treballadors a l’atur. Tot i l’extinció dels contractes laborals encara avui queda oberta la via de l’empresa xinesa Bawan que a través del Ministeri d’Indústria ha fet arribar el seu possible interès a l’Oficina Econòmica i comercial de l’Ambaixada d’Espanya a Pekín.
L’alcalde de Palau, Jordi Xena, ha explicat que des del moment que es va saber la decisió d’Aleo de tancar s’han fet intenses gestions a diferents bandes amb potencials inversors estatals com Abengoa i Isofoton i estrangers com la francesa Alstom i també a través de les oficines de la Generalitat a l’exterior i, concretament, a través dels Centres de Promoció de Negocis o oficines exteriors d’ACCIO (CPN). En aquest sentit, s’han fet contactes des de Hong Kong, Shanghai, Singapur, EEUU, Rússia, Índia i Japó, tot i que malgrat que han arribat demandes d’ampliació d’informació “cap dels possibles interessats ha reeixit”.
Tanmateix, s’han fet gestions amb una empresa xinesa amb seu a Alacant que actualment estan centrats en les inversions en parcs fotovoltaics de gran abast però que “estan pendents de la confirmació del decret antidumping de la UE i que això marcaria el moment de decidir passar de distribuir a fabricar o muntar panells”. En aquest sentit, des d’Invest Catalonia hi ha el convenciment que en funció del decret de la UE que obligarà a les empreses no europees a plantejar-se alternatives als seus models de negoci actual se’n derivaran noves oportunitats d’inversió però, de moment, sense calendari.