[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=O-67N0GWn0M[/youtube]
Comes Pont Arquitectes ha guanyat un accèssit a l'Economia Circular del Premi Mapei 2022 per la seva obra al projecte del CAP de Riells i Viabrea. L'edifici ha obtingut un molt bon reconeixement en totes les àrees avaluades d'economia circular.
Es tracta d'una geometria compacta que, en una sola planta resol tot el programa reduint al màxim els espais dedicats a circulació. Es permet, dins d'aquesta compacitat el sorgiment de patis que permeten l'entrada de llum i el contacte visual amb l'exterior. L'estructura perimetral, el paviment continu i les particions interiors en cartó guix, permet gran versatilitat en futures distribucions.
L'elecció de materials, entre aquells amb DAPs que mostren menors impactes ambientals, permet obtenir una petjada de carboni baixa. Els materials emprats demanden baix o nul manteniment, el sistema constructiu redueix els residus en obra i permet, a partir de la solera fer l'edifici completament desmuntable facilitant la reutilització i reciclatge dels seus components. Durant l'obra s'ha arribat a acords amb els productors de materials perquè gestionin ells els sobrants dels seus productes garantint el seu reciclatge.
El Premi Mapei a l'Arquitectura Sostenible és un concurs nacional d'arquitectura dirigit a aquells professionals que impulsen projectes sostenibles que combinin una alta qualitat arquitectònica amb un mínim impacte en el medi ambient.
El projecte del CAP de Riells i Viabrea ja va ser seleccionat per la 24a edició dels Premis d'Arquitectura de les comarques gironines el passat mesa de maig d'aquest any 2022. L'exconseller de Salut, Josep Maria Argimon el va inaugurar el passat 15 de juny.
L'obra del CAP de Riells i Viabrea guanya un accèssit a l'Economia Circular dels Premis Mapei
Societat
El jurat ha concedit un molt bon reconeixement a l'L'obra de Comes Pont Arquitectes
ARA A PORTADA
-
Política Sant Celoni firma un nou conveni pel dret a l'aigua de les persones vulnerables Bernat Castanyer
-
Societat L'Ajuntament contra el desnonament de la Moreneta: «Hi ha alternatives» Bernat Castanyer Colomer
-
Política Veïns de Cardedeu proposen un «pacte d'habitatge» després d'ocupar l'Ajuntament Bernat Castanyer Colomer
-
-
Publicat el
21 de desembre de 2022 a
les 12:41
Actualitzat el
21 de desembre de 2022 a les
13:20
Et pot interessar
-
Societat
Sant Celoni rebubica l'espai gos després de les queixes veïnals
-
Societat
L'empresa ACIN al punt de mira: Arbúcies demana controls del Govern
-
Societat
Comiat final als barracons: Sant Feliu tindrà nova escola
-
Societat
La Diputació busca empreses per retirar amiant del Montseny i el Montnegre
-
Societat
Nous pisos cooperatius a Sant Celoni: La Corba posa la primera pedra
-
Societat
Crit d'alerta a Sant Celoni: 19 famílies en risc de desnonament
