Les demandes dels veïns de la Batllòria han aturat el tall permanent a la circulació de cotxes que hi havia programat a la Carretera vella. Aquesta via històrica de la Batllòria havia d'acollir un carril bici que circularà en paral·lel a la C-35, que està en la darrera fase de les obres de millora. Segons ha informat l'Ajuntament de Sant Celoni, es tracta d'una "aturada temporal del tancament per poder estudiar possibles alternatives" més acceptades per la població local.
El president del Consell de poble de la Batllòria, Jofre Jovellar ha explicat a NacióBaixMontseny que tan bon punt va saber que s'havia de tallar la circulació d'aquesta carretera es va convocar un ple extraordinari del Consell per traslladar-ho a la ciutadania. "La gent del Consell no va estar a favor d'aquesta mesura, tots tenien present que el 2024 s'havia fet un estudi de mobilitat que plantejava altres opcions", diu Jovellar.
El regidor d'Urbanisme, Diego Fernández, ha constatat en el darrer ple municipal que hi ha una alternativa en el traçat per al carril bici, que passa per l'expropiació d'uns terrenys en desús propietat de la Inacsa, una empresa propera a la C-35. "Aquesta opció no s'ajustava als terminis i té un cost econòmic, per tant, la Generalitat va optar per l'altra", explica.
Segons ha expressat el president del Consell de poble de la Batllòria a Nació els veïns pensaven que primer hi hauria un diàleg amb ells abans de fer el tall i això "va causar el neguit de la població". Tant és així, que alguns van reunir-se amb els grups polítics de l'oposició per traslladar el seu malestar amb la decisió. Els motius dels veïns es van recollir en un manifest que s'ha llegit al ple municipal de Sant Celoni. El col·lectiu de batlloriencs valorava l'elevat "índex de perillositat que podria tenir un carril que circuli pel centre de la Batllòria" i que "el possible ús minoritari d'aquest carril" no compensaria les molèsties que pugui causar. L'escrit demanava "una trobada amb el tècnic municipal" per acordar una solució de consens que satisfaci totes les parts.
El regidor d'urbanisme, en la seva intervenció, ha especificat que no hi ha un tècnic municipal que hagi desenvolupat aquest projecte, sinó que es tracta d'un pla fet pel Departament de Territori Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya. "L'Ajuntament va donar llum verda perquè no existia l'oposició frontal que existeix avui dia", explica Fernández.
El regidor, aquesta setmana, ha fet saber la demanda del Consell a la Generalitat i ha explicat que s'ha aconseguit "paralitzar el tall de l'accés". En el ple municipal també s'ha expressat que una de les inquietuds dels veïns era el manteniment dels arbres plataners que envolten la carretera, una condició que s'haurà de tenir en compte pel projecte final.