Berga engega una campanya de sensibilització per corregir comportaments incívics del porta a porta

​Un equip format per informadors i personal tècnic de l’Ajuntament i del Consell s’adreçarà a les cases on no es fa correctament l’aportació de residus

11 de novembre del 2021
Actualitzat a les 14:26h
Campanya de sensibilització per consolidar el bon ús del porta a porta
Campanya de sensibilització per consolidar el bon ús del porta a porta | Roger Simon
El Consell Comarcal del Berguedà i l'Ajuntament de Berga impulsen una campanya per sensibilitzar i tornar a posar de manifest el funcionament del sistema porta a porta, per corregir comportaments incívics que s’han detectat durant els tres anys des de la seva implantació. Josep Lara, president del Consell, ha manifestat que “hem de tornar als inicis per tal de reconduir situacions que ens trobem durant el dia a dia”. El dirigent comarcal ha remarcat que “entre tots hem de ser capaços de revertir els abandonaments a la via pública”.

La campanya s’iniciarà el pròxim dimarts a la ciutat de Berga i tindrà continuïtat fins al març. A partir d’aquest mes, es continuarà als altres municipis de la comarca. La logística de la campanya es farà per barris, és a dir, es començarà pels indrets on hi ha més problemes o errors, i s’anirà estenent a la resta de la ciutat. Vicenç Linares, conseller de Medi Ambient, ha informat que inicialment s’incidirà amb les fraccions d’orgànica i la resta.

A través dels corresponents adhesius conforme hi ha hagut algun error en l’aportació dels residus, un equip format per informadors i personal tècnic de l’Ajuntament i del Consell s’adreçarà casa per casa l’endemà per revertir aquesta situació. Se’ls informarà sobre com s’ha de fer correctament: horaris, què s’hi pot tirar a cada fracció, etc.

Per altra banda, Eloi Escútia, regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament, considera que el model porta a porta és el primer pas per minimitzar aquesta explotació de recursos intentant fer entrar de nou al cicle els residus generats com a nous recursos. En aquest sentit, creu que és el model més vàlid ara mateix per minimitzar les entrades a l’abocador.

“La campanya ha de tenir una continuïtat, ja que la voluntat és avançar en els percentatges de recollida selectiva, i més endavant, minimitzar les aportacions, és a dir, generar menys residus”, ha remarcat Escútia. Actualment, a la ciutat de Berga, la participació està al voltant del 80%, i en tota la comarca, ronda al 70%. “És una minora de gent que s’ha relaxat i no ho fa bé, per tant, els hi hem d’explicar perquè no ho fan bé i ajudar-los pel bon funcionament del sistema”, ha finalitzat Lara.

Horaris d’atenció a la ciutadania
Els ciutadans que tinguin dubtes els poden resoldre al punt d’atenció del porta a porta de Berga. Els horaris d’atenció al públic són: els dilluns de 10 h a 13 h i els dimecres de 16 a 19 h al local del Telecentre (Carrer del Programari Lliure) i els divendres de 10 a 13 h a l’Ajuntament. En aquests punts s’hi poden recollir les bosses d’envasos i de rebuig homologades de forma gratuïta.
 
 
Arxivat a