El comerç berguedà torna a fer una crida per retenir les compres nadalenques

La campanya d'enguany posa el focus en el rerefons que implica apostar per una botiga de proximitat i se centra en els cinc sectors més populars de l'època

La Federació i l'Agència han sumat esforços per desenvolupar la campanya
La Federació i l'Agència han sumat esforços per desenvolupar la campanya | Federació de Comerç del Berguedà
Redacció
05 de desembre de 2024, 14:35
Actualitzat: 14:36h

Per tercer any consecutiu, la Federació de Comerç del Berguedà s'alia amb l'Estudi Fura per dissenyar la campanya de promoció dels establiments comercials d'arreu de la comarca amb motiu de les festes nadalenques. L'objectiu de les associacions de botiguers és donar a conèixer, d'una forma original, l'oferta dels comerços berguedans, a més de sensibilitzar sobre el rerefons que implica apostar pel teixit local a l'hora de fer les compres. Enguany, l'acció promocional està participada per les unions de Bagà, Gironella, Puig-reig i Berga.

"Continuem patint aquesta fuga comercial i la descapitalització del comerç del Berguedà", assenyala el president de la Federació, Xavier Orcajo, que destaca que la proposta de promoció d'enguany "vol posar en valor l'esforç que fem els botiguers i botigueres per donar als consumidors allò que busquen". És aquesta interacció, proximitat i confiança a la qual apel·la un any més la campanya, que novament, ha posat el focus en els usuaris més joves i habituals compradors digitals, pel fet que és una de les finestres que implica més fuga comercial. Així, la difusió dels cartells i eslògans es farà exclusivament online.

Amb la crida "Això no és (només)...", l'acció promocional es fonamenta en els cinc sectors comercials amb més activitat durant el Nadal: alimentaciórobaestèticaelectrònica i joguines. La finalitat és "sensibilitzar els compradors", apunta Orcajo, que incideix que "volem que la gent conegui i intenti descobrir tots aquells productes al voltant del Nadal, als nostres municipis". A la vegada, el president puntualitza que la responsabilitat per a la bona divulgació de la comarca no només és dels compradors, fent referència a "l'obligació que tenim els botiguers d'oferir un servei professional dia a dia, que demostri què som capaços de fer".

Tenint en compte el pes d'aquestes dates per al conjunt comercial del Berguedà, les administracions també se sumen a la campanya. En concret, hi participen el Consell Comarcal del Berguedà, la Diputació de Barcelona i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, donant suport econòmic i contribuint a la difusió de les imatges i missatges. Per part de l'Agència, David Font emfatitza que "el comerç és un element cohesionador de pobles i ciutats, i dona vida als nostres carrers i places", i per aquest motiu, "és important que, en un moment que el consum de molts productes es dispara, que la gent tingui present que comprant al comerç de proximitat contribueix a generar aquesta vida".

Una dinàmica de sotejos a l'Alt Berguedà

La mateixa ADB, amb el suport dels ajuntaments de la Pobla de Lillet, Bagà i Guardiola de Berguedà, i la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha posat en marxa una campanya comercial també enfocada en el Nadal, anomenada Berguedà Express. Es desenvoluparà entre el 6 de desembre i el 6 de gener, amb l'objectiu de dinamitzar el comerç local dels tres municipis en "un dels períodes de l’any amb més activitat comercial", destaquen.

La mecànica de la campanya és molt senzilla. Les persones que facin compres en els comerços adherits dels tres municipis esmentats rebran una butlleta per participar en el sorteig. També es podrà participar de manera virtual, a través dels perfils d'Instagram dels ajuntaments i de l'Agència. Els premis inclouen targetes o cupons de compra per valor de 500 euros a cada municipi, distribuïts de la següent manera: dos premis de 200 euros i un premi de 100 euros per municipi.

El sorteig es realitzarà el 8 de gener, i els guanyadors tindran l'oportunitat de gastar l'import del premi en un únic dia, en els comerços del municipi corresponent. Aquesta singularitat és la que dona nom a la campanya, que cerca fomentar un consum àgil i directe als establiments locals.