Consulta les afectacions viàries al Berguedà amb motiu de la Volta

La sisena etapa de la prova implicarà prohibicions en l'aparcament en diversos carrers de Berga i la restricció del trànsit en diferents vies de la ciutat i la comarca

Publicat el 18 de març de 2024 a les 12:00
Actualitzat el 20 de març de 2024 a les 11:56
Berga i el Berguedà ja compten els dies per l'arribada de la Volta Ciclista de Catalunya. Serà aquest dissabte, 23 de març, quan es disputi la sisena etapa de la competició, considerada per la majoria com l'etapa reina, i que tindrà sortida al passeig de la Indústria de Berga i final al Santuari de Queralt. La logística del desplegament per a la celebració d'aquest esdeveniment esportiu implicarà diferents afectacions viàries tant a la ciutat com en diferents carreteres per on es produirà el pas dels participants al llarg de la jornada. A continuació podreu consultar el detall de les incidències, restriccions en l'aparcament i talls de la circulació durant el 23 de març.

[noticia]27749[/noticia]

La Policia Local de Berga ja ha col·locat diferents cartells informatius en els punts de la capital berguedana on es preveuen afectacions. Pel que fa al dispositiu de sortida, el cos d'ordre detalla que es prohibirà l'estacionament, des de les 04.00 hores fins a les 23.00 hores del dia 23 a la plaça Viladomat, el passeig de la Indústria, l'avinguda del Canal Industrial, la plaça Cim d'Estela i el carrer Pere II. A més, de cara a la sortida de l'etapa, també es restringirà la circulació de vehicles entre les 11.00 i les 13.00 hores en les mateixes vies esmentades.

De cara al dispositiu d'arribada, es prohibirà aparcar a la carretera de Sant Fruitós, el carrer del Roser, al carrer Rasa del Canyet, la plaça Mossèn Armengou, el passeig de les Estaselles, al carrer Santa Joaquima de Vedruna, al carrer Pere Costa i al carrer Can Baster, en l'horari comprès entre les 11.00 i les 18.00 hores. Així mateix, també s'adverteix de restriccions al pas dels vehicles entre les 14.00 hores i les 18.00 hores, en aquestes vies.

Per la seva banda, l'Ajuntament de Berga també ha emès un seguit de recomanacions per gaudir de la cursa a la ciutat, convidant els aficionats a viure la sortida i, posteriorment, desplaçar-se a peu, bicicleta o el bus urbà (hi haurà un servei especial entre les 13.00 i les 15.30 hores, només d'anada i per un euro el viatge) fins a la Font Negra. Allà s'habilitarà una pantalla gegant per seguir l'etapa i una zona gastronòmica amb foodtrucks. Quan s'aproximi el pas dels ciclistes, el dispositiu d'animació es desplaçarà a la zona del Pi de Ferro, on els participants han d'arribar entre les 16.20 i les 16.45 hores, segons les estimacions de l'organització.

[noticia]27194[/noticia]

Altres decisions rellevants per als residents amb motiu de la Volta, el 23 de març, ha estat la suspensió del Mercat Municipal de Berga. Després d'estudiar la reubicació d'aquest espai, que habitualment se celebra en el punt on tindrà lloc la sortida de l'etapa, s'ha optat per cancel·lar el mercat en comprovar que no hi ha cap altra ubicació idònia i que els serveis de seguretat s'hauran d'enfocar en la prova esportiva. Per part del Consell Comarcal del Berguedà, administració que gestiona la recollida de residus, s'ha decidit desplaçar tres contenidors de vidre per motius de seguretat. Es tracta dels que habitualment es troben a la Rasa del Canyet número 22, el carrer Santa Joaquima de Vedruna número 9, i el del carrer Pere II número 29.

De cara als visitants, el consistori de la capital berguedana recomana fer ús d'algunes zones d'estacionament existents a la ciutat com l'aparcament de la plaça de Gernika, el pàrquing de terra de l'Hospital de Berga, la Rasa dels Molins, el parc de les Aubes o el Tossalet de les Forques. A més, informen que hi haurà una zona d'aparcament excepcional d'autocaravanes, sense serveis, a la zona esportiva Toni Sabata, del 22 al 24 de març.


Limitacions a la C-16, la C-26 i els ports

Un cop els ciclistes surtin de Berga, les restriccions es desplaçaran a les diferents carreteres per on es disputa la sisena etapa de la Volta. En concret, hi haurà regulacions especials a la C-16, la C-26, la BV-4656, la B-402, la GI-402, la GI-6659, la BV-4031, la B-402, la B-401, la B-400, la BV-4022, la BV-4242 i la BV-4243. Pel que fa als termes municipals recollits en aquestes afectacions -facilitades per l'organització de la Volta Ciclista a Catalunya-, seran: Berga, Cercs, Borredà, la Pobla de Lillet, Gombrèn, Castellar de n'Hug, Guardiola de Berguedà, Vallcebre, Saldes i la Nou de Berguedà. Cal posar en relleu que, en algunes carreteres com la C-16 i algunes poblacions com Cercs i Berga, les afectacions seran en diferents moments del dia, tant d'anada com de tornada. Trobareu el detall aquí.

En tot cas, des del Servei Català del Trànsit es posa de manifest que la celebració de l'etapa berguedana de la Volta no implicarà mesures addicionals (com desviaments o talls). Sigui com sigui, l'ens demana als conductors que, en el decurs de la prova, extremin les precaucions si coincideixen amb el pas de la prova, que no envaeixin en cap moment els trams tancats de la cursa senyalitzats per a ús exclusiu dels participants, que segueixin les indicacions dels agents i personal responsable, i que evitin aturades que puguin provocar una manca de seguretat als participants.
 

Infografia resum de les principals vies afectades per la 6a etapa de la Volta Ciclista a Catalunya 2024 Foto: Servei Català del Trànsit