Treballen projectes conjunts per impactar de manera positiva en la societat sota els pilars de la innovació, la sostenibilitat i l'excel·lència
Ha passat una dècada des que BBVA i El Celler de Can Roca van apostar per una aliança que va donar lloc al desenvolupament de projectes que han buscat impactar de manera positiva en la societat. Això sí: sempre sota els pilars de la innovació, la sostenibilitat i l'excel·lència en l'experiència al client, valors compartits per totes dues empreses. A més, la innovació i la sostenibilitat s'han convertit en dos dels grans desafiaments en l'actualitat. Reptes per als quals avui més que mai és important comptar amb entitats fortes i solvents que ajudin a les persones i les empreses amb finançament, així com amb un servei personalitzat i la millor experiència al client, que els permeti avançar.
Encara que aparentment poden resultar dos mons diferents –el bancari i el gastronòmic– els fruits recollits d'aquesta unió han portat a l'entitat i el restaurant a continuar amb la creació d'iniciatives fins al 2027. BBVA i El Celler de Can Roca han anunciat en un esdeveniment celebrat a Barcelona –i en el qual han participat el president de BBVA, Carlos Torres Vila, i Joan Roca, xef i copropietari (al costat dels seus dos germans, Josep i Jordi) del prestigiós restaurant– la renovació del seu acord de col·laboració per tres anys més. "Portem deu anys treballant de la mà dels germans Roca en interessants projectes que ens han proporcionat grans aprenentatges. Iniciatives que volem continuar ampliant en els pròxims anys de la mà de l'excel·lència i la professionalitat de tota la família que conforma l'equip d'El Celler de Can Roca", ha destacat Carlos Torres Vila durant la trobada.
Per part seva, Joan Roca ha definit la relació amb l'entitat al llarg d'aquests anys com un viatge de creixement "compartit i evolució constant". "La nostra col·laboració amb BBVA continuarà enfocant-se a impulsar iniciatives que reforcin els valors compartits d'innovació, sostenibilitat i suport a les comunitats locals".
"Els germans Roca són un clar exemple del potent teixit empresarial que té Catalunya, amb companyies molt competitives que s'han fet un lloc important en els seus respectius sectors a tot el món"
Carlos torres vila, president de bbva
El president de BBVA també ha volgut destacar la trajectòria d'El Celler de Can Roca com a companyia familiar catalana que ha arribat a convertir-se en un referent internacional. "Els germans Roca són un clar exemple del potent teixit empresarial que té Catalunya, amb companyies molt competitives que s'han fet un lloc important en els seus respectius sectors a tot el món", ha ressaltat. Carlos Torres Vila també ha assegurat que "Des de BBVA fem costat al teixit empresarial català. Tenim un fort compromís amb aquest territori i continuarem donant-li suport a futur".
Una gira internacional, el tret de sortida a una dècada d'èxits
Una de les fites més importants d'aquesta col·laboració va ser la gira internacional que van dur a terme els germans Roca entre 2014 i 2016. Durant tres anys, l'equip d'El Celler de Can Roca va recórrer Amèrica, Europa i Àsia, portant la seva cuina a diferents racons del món. Una iniciativa que anys després es va adaptar per a fer tributs gastronòmics en diferents comunitats autònomes d'Espanya. En cada parada, s'elaborava un menú amb ingredients de productors locals als quals visitaven i feien valdre. Un punt fonamental en l'èxit del projecte va ser el programa de beques associat, que permetia seleccionar a joves talents de la cuina de cada territori per a realitzar un stage en el restaurant, a Girona.
"En els pròxims tres anys, esperem continuar explorant nous i il·lusionants projectes de la mà de BBVA, buscant generar un impacte positiu"
joan roca, xef i copropietari d'el celler de can roca
Una aposta per la innovació, la sostenibilitat i el millor talent
Si hi ha alguna cosa que comparteixen BBVA i El Celler de Can Roca és l'aposta per impulsar la sostenibilitat per a ajudar a millorar la vida de les persones i el seu entorn. En aquest sentit, totes dues empreses han treballat conjuntament en iniciatives que promouen el consum responsable i de proximitat, així com l'alimentació saludable. Una de les iniciatives més importants ha estat la creació dels Premis BBVA als Millors Productors Sostenibles d'Espanya, amb la qual es fa valdre la producció d'aliments amb pràctiques que cuiden el medi ambient, contribueixen a la sostenibilitat econòmica dels entorns i aposten per la inclusió social. Després de cinc edicions que han comptat 700 candidats, s'ha reconegut la labor de 46 productors, vuit d'ells catalans: Verdcamp Fruits, Riet Vell, Pomona Fruits, Bolet Ben Fet, Ecològica dels Pirineus, Oli Migjorn, Explotacions Agrícoles Mas de Baix i Família Torres.
BBVA i El Celler de Can Roca també han treballat en projectes que s'han cuinat més enllà dels fogons del restaurant de Girona, com els documentals Cooking Up A Tribute,The Turkish Way i El sentit del cacau. En 2019, van llançar l'exposició De la Terra a la Lluna, i els seus projectes han arribat a esdeveniments tan emblemàtics com als premis Oscar de 2018, ocasió en la qual els germans van dissenyar un menú exclusiu en col·laboració amb BBVA. Jordi Roca també va crear el Icephone, un gelat dedicat a BBVA, mentre que els germans Roca van elaborar –en 2019– un plat homenatge a la nova identitat del banc.
En una entrevista, Joan Roca, xef d'El Celler de Can Roca, ha parlat sobre com serà aquesta aliança en els pròxims anys.
Després de deu anys de col·laboració amb BBVA què espereu d'aquesta nova etapa?
Aquesta col·laboració ha estat molt important a l'hora d'expandir la nostra visió de la gastronomia, permetent-nos internacionalitzar la nostra cuina i portar l'essència d'El Celler de Can Roca a diversos països. BBVA ens ha brindat el suport necessari per a continuar avançant en la nostra aspiració de ser locals, de treballar amb la tradició però amb la inspiració global. En els pròxims tres anys, esperem continuar explorant nous i il·lusionants projectes de la mà de BBVA, buscant generar un impacte positiu.
Pertanyeu a sectors molt diferents què fa que la vostra aliança no sols perduri sinó que s'ampliï?
És cert que pertanyem a sectors molt diferents entre si, però compartim valors que ens uneixen i que són la base de la nostra aliança. Tots dos veiem la innovació com un pilar fonamental per a estar sempre un pas per davant. El mateix ocorre amb la sostenibilitat, que també ha estat clavi no sols en termes mediambientals, sinó també quant a la sostenibilitat social i econòmica. El compromís amb el talent i l'excel·lència en el servei al client és un altre dels grans valors que ens uneix. Aquest enfocament en les persones, en el seu desenvolupament i en el seu benestar, és el que fa que la nostra col·laboració es renovi i perduri fins a 2027, ja que tots dos entenem que el futur implica cuidar a les persones i al planeta.
És important per a una pime comptar amb el suport d'una entitat financera com a BBVA?
En el nostre cas, vam tenir la sort que un banc com a BBVA va creure i va donar suport a la idea de tres germans inconformistes, valents, fins i tot temeraris. D'alguna manera vam anar avançant i creant un restaurant que segueix avui després de 40 anys.