02
de febrer
de
2018, 11:33
Actualitzat:
11:40h
Aquest dissabte 3 de febrer, el públic del Centre Cultural Terrassa tindrà el privilegi de gaudir de la peça de dansa moderna més vista de la història. Tota una fita de l'art contemporani que serveix per inaugurar la 35a Temporada BBVA de Dansa, consolidada com un referent que no para de créixer pel que fa a seguiment i públic: l'any 2017 van gaudir de les espectacles programats en la temporada més de 6.500 espectadors.
La gran protagonista de la nit de dissabte serà Ailey II, una companyia que demostra que és possible fusionat l’esperit i l’energia del millor talent jove d’Amèrica amb la passió i la visió creativa dels coreògrafs emergents més destacats. Amb l'afegit de tenir un èxit incontestable. Això és el que la companyia porta fent durant més de quaranta anys, també el que els ha fet ser tan populars arreu del món.
Bona mesura de les expectatives creades és que ja no hi ha entrades per gaudir de la sessió d'aquest dissabte al Centre Cultural Terrassa. L'obra compta amb un programa que inclou tres grans peces, totes elles singulars, d'una bellesa magnètica i d'una força inusual: Circular, Breaking Point i Revelations. Aquesta última, a més, arriba amb l'honor de ser la peça de de dansa moderna més vista de la història.
Un programa triple de gran qualitat
Els detalls del programa revelen peces amb punts d'interès afegit per al públic, ja sigui expert en dansa, o no. És el cas de l'aclamada Revelations, que compta amb l'atractiu de ser la peça de dansa moderna més vista de la història des que es va estrenar el 1960. Un tribut a la tradició afroamericana de la Texas rural on Ailey va passar la seva infantesa, i una peça que explora ferventment els llocs on habiten el dolor més profund i la felicitat més sagrada de l’ànima.
Circular (2016) és una conversa sincera a través del moviment. L’estil característic del coreògraf Jae Man Joo és una barreja de ballet clàssic i contemporani, en aquest gran treball capta el cercle complet de les emocions humanes. El paisatge sonor melòdic és de diversos compositors com Denisov i Haendel.
Breaking Point (2017) és una intensa representació de la lluita pel desig i com ens pot portar al límit. Adaptada amb la música d’Audiomachine, la coreografia d’alta potència i modernitat de Renee McDonald captura la força de voluntat i el frenesí de mantenir la "lluita" fins al punt de ruptura.
La dansa convertida en un èxit global
Iniciada el 1974 com a Alvin Ailey Repertory Ensemble, l’Ailey II, personifica la missió pionera d’Alvin Ailey de fer arribar la dansa a una comunitat cultural més àmplia facilitant representacions de dansa i programes de formació per a tothom. Ailey va seleccionar la veterana ballarina Sylvia Waters per dirigir la companyia jove i, com a directora artística durant 38 anys, va transformar l’Ailey II en una de les companyies de dansa més populars d’Amèrica.
El juny de 2012, Waters es va jubilar i va designar al seu col·laborador Troy Powell com el nou director artístic. Amb Powell al capdavant, l’Ailey II continua emocionant a l’hora que aporta una nova dimensió a la companyia. L’Ailey II ha estat aclamada per la crítica i té un repertori representatiu que inclou obres de mestres creadors com Alvin Ailey, Talley Beatty, Donald Byrd, Ulysses Dove, entre d'altres.
La gran protagonista de la nit de dissabte serà Ailey II, una companyia que demostra que és possible fusionat l’esperit i l’energia del millor talent jove d’Amèrica amb la passió i la visió creativa dels coreògrafs emergents més destacats. Amb l'afegit de tenir un èxit incontestable. Això és el que la companyia porta fent durant més de quaranta anys, també el que els ha fet ser tan populars arreu del món.
Bona mesura de les expectatives creades és que ja no hi ha entrades per gaudir de la sessió d'aquest dissabte al Centre Cultural Terrassa. L'obra compta amb un programa que inclou tres grans peces, totes elles singulars, d'una bellesa magnètica i d'una força inusual: Circular, Breaking Point i Revelations. Aquesta última, a més, arriba amb l'honor de ser la peça de de dansa moderna més vista de la història.
Un programa triple de gran qualitat
Els detalls del programa revelen peces amb punts d'interès afegit per al públic, ja sigui expert en dansa, o no. És el cas de l'aclamada Revelations, que compta amb l'atractiu de ser la peça de dansa moderna més vista de la història des que es va estrenar el 1960. Un tribut a la tradició afroamericana de la Texas rural on Ailey va passar la seva infantesa, i una peça que explora ferventment els llocs on habiten el dolor més profund i la felicitat més sagrada de l’ànima.
Circular (2016) és una conversa sincera a través del moviment. L’estil característic del coreògraf Jae Man Joo és una barreja de ballet clàssic i contemporani, en aquest gran treball capta el cercle complet de les emocions humanes. El paisatge sonor melòdic és de diversos compositors com Denisov i Haendel.
Breaking Point (2017) és una intensa representació de la lluita pel desig i com ens pot portar al límit. Adaptada amb la música d’Audiomachine, la coreografia d’alta potència i modernitat de Renee McDonald captura la força de voluntat i el frenesí de mantenir la "lluita" fins al punt de ruptura.
La dansa convertida en un èxit global
Iniciada el 1974 com a Alvin Ailey Repertory Ensemble, l’Ailey II, personifica la missió pionera d’Alvin Ailey de fer arribar la dansa a una comunitat cultural més àmplia facilitant representacions de dansa i programes de formació per a tothom. Ailey va seleccionar la veterana ballarina Sylvia Waters per dirigir la companyia jove i, com a directora artística durant 38 anys, va transformar l’Ailey II en una de les companyies de dansa més populars d’Amèrica.
El juny de 2012, Waters es va jubilar i va designar al seu col·laborador Troy Powell com el nou director artístic. Amb Powell al capdavant, l’Ailey II continua emocionant a l’hora que aporta una nova dimensió a la companyia. L’Ailey II ha estat aclamada per la crítica i té un repertori representatiu que inclou obres de mestres creadors com Alvin Ailey, Talley Beatty, Donald Byrd, Ulysses Dove, entre d'altres.