Catalunya Ràdio estrena aquest dilluns la seva primera sèrie de ficció amb àudio immersiu

"La Torre de Vidre", creada per l'escriptor Albert Sánchez-Piñol, estarà disponible pels canals digitals de l'emissora catalana

L'escriptor Albert Sánchez-Pinyol, els actors Lluís Marco i Artur Busquets i el director Santi Faro
L'escriptor Albert Sánchez-Pinyol, els actors Lluís Marco i Artur Busquets i el director Santi Faro | Catalunya Ràdio
26 de setembre del 2021
Catalunya Ràdio estrena aquest dilluns una aposta innovadora de la nova temporada. La Torre de Vidre és el nom de la primera sèrie de ficció amb àudio immersiu de l'emissora pública catalana. Es tracta d'una història de sis capítols creada per l'escriptor Albert Sánchez-Pinyol i que tractarà l'escenari d'una Barcelona postapocalíptica, farcida de soledat, perills inquietants, amenaçadores criatures i intrigues existencials.

L'autor de relats com Victuso La pell freda comptarà amb un elenc de luxe, amb els actors Pere Arquillué, Nausicaa Bonnin, Lluís Marco, Pep Anton Muñoz i Artur Busquets. El serial, que serà emès pels canals digitals de Catalunya Ràdio, és la segona aposta de l'emissora per aquest format, després del podcast de no-ficció El Segrest, presentat per Carles Porta.

Santi Faro, director de la proposta radiofònica que ha definit com "un dels més desafiadors reptes" dels seus trenta anys de carrera, destaca que la nova sèrie "posa al dia el concepte de radionovel·la, ubicant-lo al segle XXI" i convida a escoltar-la amb auriculars perquè "permet viure una experiència única" com és la tecnologia binaural digital. A més 

El gran repte de La Torre de Vidre, segons explica Faro, ha estat crear "una atmosfera, un ambient, uns decorats, una il·luminació, un vestuari, un to, uns matisos i un ritme sense una sola imatge". "L'oportunitat ens ha permès superar el repte", explica, a la vegada que destaca l'equip de "primer nivell" que ha participat en la sèrie.

I és que precisament la gran dificultat de la proposta consisteix a explicar-ho tot sense tenir el recurs "pornogràfic" de la imatge, segons assenyala Faro. En aquest sentit, doncs, el director creu que la manera d'explicar històries s'assembla molt a la literatura, a partir d'un autor que descriu els personatges, llocs, emocions i sensacions, i un receptor que recrea en la seva imaginació les imatges de la història. 

"Quan tanques els ulls escoltant la sèrie la teva ment rep un seguit d'estímuls sonors que provoquen que la teva imaginació visualitzi la història de manera diferent a un altre oient que escolta exactament el mateix; i això és fascinant", opina Faro, que conclou assenyalant haver "experimentat, innovat, treballat fort i sense complexos" per convertir aquesta història en una proposta "agosarada i ambiciosa".




La sinopsi dels sis capítols de La Torre de Vidre (pot contenir spoilers)
Capítol 1: Un món per en Màrius.

El món s’ha acabat, res és com era, res tornarà a ser com era... En Màrius es desperta en un món buit, desert, però potser menys del que podria semblar. Els perills prenen formes insòlites i la seva nova vida s’haurà d’adaptar a les esquerpes característiques d’un nou món.
 
Capítol 2: 3000 milions d’anys.

Sota l’atenta mirada de Solaris la Sònia i en Màrius fugen dels perills de la Barcelona postapocalíptica en una cursa frenètica per sobreviure. Sols no ho aconseguiran, necessiten tota l’ajuda possible. Es debaten entre escapar enrere o escapar endavant... Ara hi ha un objectiu clar, qui s’hi atreveix?
 
Capítol 3: Einstein i la puça.

No es donen per vençuts, les decepcions obren nous camins. Mentre en Màrius recorda el seu fosc passat, l’expedició s’obre camí entre els perills. Com més units més desconfiats, com més desconfiats més gran és la por i com més gran és la por més fort l’instint de supervivència.
 
Capítol 4: Una mostra de bona voluntat.

Un nou món s’obre davant els ulls dels nostres protagonistes. Però no tot és tan fantàstic com sembla. Un retrobament i noves contradiccions entre el poder i la supervivència. La seguretat i les comoditats poden tenir un preu molt alt.
 
Capítol 5: Un mort que camina.

Quan la vida dels altres depèn de les teves decisions les contradiccions poden portar-te a un camí sense sortida. Cadascú persegueix el seu objectiu, la lleialtat sempre té un preu i la mort és el preu més alt. Solaris juga amb els sentiments humans, amb les seves baixeses i debilitats. Cal afrontar la desesperació davant d’una terrible veritat.

Capítol 6: El més poderós dels motius.

Capítol final on les lleialtats, amors i traïcions es despullen. L’objectiu és a prop, és a tocar, però quin és l’objectiu de veritat, el realment important? Ha arribat el moment de la veritat, la Torre els crida i cadascú troba el seu motiu per respondre a aquesta crida i hi ha motius més poderosos que d’altres.