Roberto Iniesta, més conegut com a "Robe" i per ser el fundador i cantant del grup de rock Extremoduro, ha mort aquest dimecres als 63 anys, tal com ho ha confirmat la família amb una nota de premsa. "Hem de comunicar la nota més trista", han expressat per acomiadar "l'últim gran filòsof, humanista i literat contemporani de parla castellana".
Des que va fundar Extremoduro el 1987, el cantant extremeny va compondre discos emblemàtics com Deltoya o Minoría Absoluta, amb èxits de masses com La vereda de la puerta de atrás, Si te vas... o So Payaso. Tot plegat el va portar a ser un referent del gènere i li va servir per tenir seguidors arreu gràcies a les lletres íntimes i l'estil visceral.
Robe va haver de deixar els escenaris el 2024 després de patir una embòlia pulmonar i des d'aleshores havia estat apartat de l'esfera pública. Ara, l'agència de representació organitza un homenatge a Plasència (Càceres), on és fill predilecte, i aviat oferirà tota la informació al respecte.
Robe Iniesta, un poeta i filòsof darrere la guitarra elèctrica
Robe, nascut a Plasencia el 16 de maig de 1962 i guardonat el 2024 amb la Medalla d'Or al Mèrit en Belles Arts, ha estat un dels músics i lletristes més destacats del rock espanyol. Si bé, la seva obra va més enllà de la guitarra elèctrica i també va destacar com a poeta i filòsof.
