L'Audiència de Barcelona ha ordenat al fill del constructor, Josep Lluís Núñez Clemente, Josep Lluís Núñez Navarro, ingressar a la presó "dins del termini de deu dies", després de desestimar el seu recurs de súplica en el qual va demanar suspendre la seva entrada a la presó mentre el govern espanyol no es pronuncia sobre la seva petició d'indult.
En una sentència del 6 de novembre recollida per Europa Press i gairebé igual que el que va emetre el 5 de novembre contra el seu pare, la Secció Novena de l'Audiència denega aquesta petició de Núñez Navarro, que ha estat condemnat a dos anys i dos mesos de presó per la seva implicació en una trama de suborns a alts càrrecs d'Hisenda per eludir impostos, conegut com a cas Hisenda.
Núñez -a qui el Tribunal Suprem va rebaixar la condemna de sis a dos anys per dilacions indegudes- ha estat condemnat, com el seu pare, per un delicte continuat de suborn pel qual, a més de la presó, se li va imposar una multa d'1,5 milions d'euros i inhabilitació per a càrrecs públics durant set anys.
L'Audiència ressalta ara "la prevalença de l'interès públic en la ràpida execució d'una sentència que és ferma i que ha d'executar-se com més aviat", recorda la gravetat del delicte continuat de suborn actiu i que contra aquesta resolució ja no cap recurs.
"Es va tractar de conductes objectivament greus amb important transcendència institucional i amb indubtable retret social", argumenta la resolució del tribunal, que incideix que, com el seu pare, Nuñez, va utilitzar s'excel·lent i privilegiada posició social i poder econòmic empresarial per delinquir.
El tribunal cita Hegel per recordar que "quan es comet un delicte, el seu autor pertorba la consciència jurídica de la comunitat a la qual pertany i ofèn a tots", i insisteix que quan està relacionat amb la recaptació d'impostos, l'ofensa a la comunitat s'agreuja.
"S'accentua pels qui es mostren insensibles i insolidaris amb els altres contribuents i anteposen el seu lucre personal, privat, més quan això repercuteix negativament en les prestacions socials i va en detriment dels serveis públics, ressentint-se la comunitat i en especial els segments o capes de la població menys afavorits amb soferts retallades de serveis bàsics", afegeix.
També insisteix que l'empresari "no ha donat la menor mostra de penediment o contrició" i al·ludeix que no sol no reconeix el delicte sinó que fa poc ha fet un comunicat a través del grup empresarial Núñez y Navarro autojustificant-se, segons la sentència.
"Presentant-se davant l'opinió pública gairebé com a víctima d'una injustícia", incideix l'Audiència, que per això qüestiona que Núñez estigui rehabilitat i reinserit ja que no assumeix la responsabilitat pel que va fer.
El fill de Núñez també haurà d'ingressar a la presó en deu dies
Ha estat condemnat per un delicte de suborn continuat, igual que el seu pare
ARA A PORTADA
-
Les víctimes de l'incendi de Manlleu tenien entre 14 i 18 anys i han mort per inhalació de fum Redacció
-
Què hi feia un grup de joves passant la nit als trasters d'un edifici de Manlleu? El que sabem i el que no Marc Orts i Cussó
-
-
-
Sílvia Orriols punxa: queda desert el polèmic concurs de la residència de Ripoll Arnau Urgell i Vidal | Lluís Girona Boffi
Publicat el
07 de novembre de 2014 a
les 16:29
Et pot interessar
-
Economia
Aquests són els aliments que més s'han encarit al febrer
-
Economia
Els diners que hauries d'estalviar cada mes per gaudir de salut financera, segons els experts
-
Economia
Els estrangers protagonitzen la meitat de les compres d'habitatge a barris com la Barceloneta
-
Economia
Les dones cobren menys complements, tot i la disminució de la bretxa salarial a Catalunya
-
Economia
«És intolerable»: cop sobre la taula dels empresaris pel desgavell a Rodalies
-
Economia
La inflació cau al 2% en l'arrencada de l'any a Catalunya per l'electricitat i els combustibles
