La vicepresidenta segona i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha dit que el govern espanyol recomana no apujar els salaris per contenir el que, consideren, desembocaria en una "espiral inflacionista" que tindria "conseqüències més negatives a mitjà termini".
[noticiadiari]2/233184[/noticiadiari]
En una entrevista a La Vanguardia, Calviño demana evitar tancar nous acords entre els sindicats i la patronal per augmentar els sous, tot i l'encariment de la vida provocat per la guerra a Ucraïna. Sobre un possible malestar social o conflictivitat laboral, la ministra "confia en els agents socials", que diu "han vetllat pel bé comú durant la pandèmia" i espera que continuin fent el mateix. Calviño ha tret pit dels últims acords segellats, que, explica, ja tenen un "impacte positiu en els ciutadans".
Sí que obre la porta, però, a revisar les pensions. Considera que "s'ha de protegir els pensionistes i donar-los tranquil·litat després de dos anys terribles, molt durs per tots els ciutadans".
[plantillaucraina]
El govern espanyol aconsella no apujar els sous per contenir la inflació
La ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, ha dit que confia en la moderació salarial per evitar "conseqüències més negatives a mitjà termini"

- Nadia Calviño sí que obre la porta a revisar les pensions -
- Jorge Armestar / Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 17 d’abril de 2022 a les 11:07
Et pot interessar
-
Economia Les exportacions repunten i avancen un 7,2% al juny a Catalunya en ple debat pels aranzels
-
Economia El BBVA apuja l'aposta: porta al Suprem les exigències de la Moncloa sobre l'opa al Sabadell
-
Economia L'Ibex-35 tanca per sobre dels 15.000 punts per primer cop en 18 anys
-
Economia L'IPC puja fins al 2,3% al juliol per l'encariment de l'electricitat i els carburants
-
Economia El Prat bat el rècord històric de passatgers al juliol en ple debat sobre l'ampliació
-
Economia El BBVA anirà fins al final amb l'opa al Banc Sabadell