El govern espanyol ha proposat aquest divendres la creació d'un sistema progressiu de peatges, en què cada conductor pagui en funció de la seva capacitat econòmica, a partir de la renda. "L'actual model de finançament de les carreteres és insostenible", ha defensat la secretària d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera. En cas d'aprovar-se, aquest sistema s'aplicaria a totes les autovies de l'Estat.
La proposta ha arribat durant la participació en el Congrés dels Diputats de la secretària, per detallar els pressupostos generals de 2023. Les dades assenyalen un dèficit de 9.000 milions d'euros en aquest àmbit, el qual Pardo de Vera ha explicat pel fet que "tots els governs han donat una puntada endavant i no han fet res" per fer viable el model.
Els nous pressupostos contemplen una inversió de 2.700 milions d'euros per ampliar i conservar les vies, un 9% més que els de 2021. Si bé, no mencionen els peatges. L'executiu estatal també voldria que els fons fossin superiors. "Tenim l'obligació de planificar un sistema que no estigui subjecte als cicles polítics i econòmics", ha acabat Pardo de Vera.
[plantillavirals]
El govern espanyol proposa pagar peatges en funció de la renda de cada conductor
La secretària d'Estat de Transports, Isabel Pardo de Vera, planteja un sistema progressiu a totes les autovies
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’octubre de 2022 a
les 19:33
Et pot interessar
-
Economia
Un supermercat català és el més ben valorat de l'Estat, segons l'OCU
-
Economia
L'economia catalana creix un 2,7% l'any 2025
-
Economia
Aquests són els jubilats que cobraran menys tot i la pujada de la pensió
-
Economia
Els mètodes d'estalvi més eficaços, segons un expert en comportament humà
-
Economia
Què implica la sortida de César González-Bueno del Sabadell
-
Economia
L’ISE bat el màxim històric d'assistència al congrés amb 92.170 visitants i tanca una edició de rècord
