El sector del luxe ha crescut un 28% en els últims tres anys

Publicat el 15 de desembre de 2014 a les 14:34

El popular Cavallino Rampante, la insígnia de la casa Ferrari. Foto: Adrià Costa/Nació Digital.


El sector del luxe va créixer un 28% en els últims tres anys, fins els 547.000 milions d'euros, enfront als 428.000 milions que es van facturar el 2010, segons reflecteix el segon informe de la ECCIA, en col·laboració amb Frontiers Economics, que s'ha presentat aquest dilluns a Madrid.

"La indústria del luxe ofereix als joves una oportunitat i és el Silycon Valey europeu. El sector ha crescut malgrat la crisi", ha apuntat el president del Círculo Fortuny, Carlos Falcó, durant la presentació de l'estudi.

La indústria del luxe, que ha estat una de les palanques de creixement d'Europa en aquests tres anys, ha creat prop de 200.000 llocs de feina directes i fins a 1,7 milions de llocs indirectes.

Quant als sectors més demandats, el primer és el dels automòbils de gamma alta, que van facturar 318.000 milions d'euros, seguit pel luxe personal (roba, complements i cosmètica), el sector hoteler i la venda d'aliments i la gastronomia, on l'Estat espanyol "té un gran potencial", creu Falcó, destacant al venda de vi i oli.