El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, presentarà aquest dimarts el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per al 2014, que inclou noves taxes acordades amb ERC i també una partida per a la consulta sobiranista.
Les noves taxes, en nombre d'una trentena, figuraran a la llei d'acompanyament dels pressupostos i han de permetre recaptar uns 55 milions d'euros l'any 2014. Així mateix s'incorporaran mesures per estalviar uns 27 milions d'euros.
Entre les noves taxes figuren gravàmens sobre les centrals nuclears, els pisos buits i la contaminació aèria. Així mateix, es cobrarà entre 15 i 250 euros per tramitar subvencions en matèria cultural, 7 euros per demanar un duplicat de la targeta sanitària i 35 euros per agent i hora per serveis extraordinaris prestats pels Mossos, a més de la implantació de l'eurovinyeta a l'Eix Transversal (C-25) per a camions i vehicles pesats.
A més, s'aprovaran canvis al canon de l'aigua que abona la indústria, s'incrementaran les taxes que graven la deposició de residus municipals i les empreses hauran de pagar entre 300 i 800 euros per les mediacions que faci la Generalitat en un conflicte laboral previ a la via judicial.
Adquisició d'urnes
Així mateix, la Generalitat preveu habilitar als comptes de l'any vinent una partida de 15 milions d'euros per cobrir les despeses de l'organització i celebració d'una consulta d'autodeterminació. El Govern considera que la consulta costarà aproximadament la meitat del que costen les eleccions al Parlament de Catalunya, i part d'aquests diners es destinarien a comprar urnes.
De fet, en les passades eleccions es van utilitzar unes 8.000 urnes, gairebé totes propietat de l'estat, tret d'unes 200 propietat de l'executiu català i que s'utilitzen per a les eleccions sindicals i les eleccions d'entitats de tot tipus que sol·liciten les urnes.
Els nous comptes inclouen taxes per tramitar subvencions culturals
Mas-Colell presenta aquest dimarts els pressupostos, que preveuen una partida per a la consulta
ARA A PORTADA
-
ERC no presentarà divendres el veto als pressupostos per donar marge a la negociació Lluís Girona Boffi
-
L'esmena a la totalitat als pressupostos: una eina de pressió que no és irreversible ni immediata Lluís Girona Boffi
-
Romero pressiona ERC i avisa que sense pressupostos caldrà «passar el rasclet» a la despesa Redacció
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
04 de novembre de 2013 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Economia
Catalunya sancionarà 17 empreses de crèdits exprés
-
Economia
Veïns dels blocs Papallona i Sant Agustí denuncien fons per saltar-se topalls del lloguer
-
Economia
Aquesta és la pensió mitjana de jubilació a Catalunya, un 4,4% més que l'any passat
-
Economia
Aena guanya 2.136,7 milions, un 10,5% més que l'any anterior, i preveu que el volum de passatgers creixi més
-
Economia
La fauna salvatge i les epidèmies monopolitzen les eleccions agràries
-
Economia
Catalunya té la segona factura de la llum més cara de l'Estat
