El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, presentarà aquest dimarts el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per al 2014, que inclou noves taxes acordades amb ERC i també una partida per a la consulta sobiranista.
Les noves taxes, en nombre d'una trentena, figuraran a la llei d'acompanyament dels pressupostos i han de permetre recaptar uns 55 milions d'euros l'any 2014. Així mateix s'incorporaran mesures per estalviar uns 27 milions d'euros.
Entre les noves taxes figuren gravàmens sobre les centrals nuclears, els pisos buits i la contaminació aèria. Així mateix, es cobrarà entre 15 i 250 euros per tramitar subvencions en matèria cultural, 7 euros per demanar un duplicat de la targeta sanitària i 35 euros per agent i hora per serveis extraordinaris prestats pels Mossos, a més de la implantació de l'eurovinyeta a l'Eix Transversal (C-25) per a camions i vehicles pesats.
A més, s'aprovaran canvis al canon de l'aigua que abona la indústria, s'incrementaran les taxes que graven la deposició de residus municipals i les empreses hauran de pagar entre 300 i 800 euros per les mediacions que faci la Generalitat en un conflicte laboral previ a la via judicial.
Adquisició d'urnes
Així mateix, la Generalitat preveu habilitar als comptes de l'any vinent una partida de 15 milions d'euros per cobrir les despeses de l'organització i celebració d'una consulta d'autodeterminació. El Govern considera que la consulta costarà aproximadament la meitat del que costen les eleccions al Parlament de Catalunya, i part d'aquests diners es destinarien a comprar urnes.
De fet, en les passades eleccions es van utilitzar unes 8.000 urnes, gairebé totes propietat de l'estat, tret d'unes 200 propietat de l'executiu català i que s'utilitzen per a les eleccions sindicals i les eleccions d'entitats de tot tipus que sol·liciten les urnes.
Els nous comptes inclouen taxes per tramitar subvencions culturals
Economia
Mas-Colell presenta aquest dimarts els pressupostos, que preveuen una partida per a la consulta
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de novembre de 2013 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Economia
La CNMC proposa reduir «traves urbanístiques» per facilitar la construcció d'habitatge
-
Economia El govern espanyol dispara el creixement econòmic fins al 2,6% per al 2026
-
Economia La inflació continua estable al juny a l’Estat en el 3,2% interanual
-
Economia
Jordi Soldevila, nou director de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank
-
Economia
Catalunya obté més de 10.000 milions d'euros dels fons europeus en sis anys
-
Economia
Catalunya creix a un ritme equilibrat gràcies a la productivitat i l'ocupació, però s'incrementa la vulnerabilitat
