Finalment no hi haurà vaga del sector del cava per la campanya de Nadal. Els sindicats han decidit desconvocar l'aturada anunciada, després d'haver arribat a un principi d'acord amb les patronals sobre el nou conveni laboral. Gairebé un any més tard d'haver iniciat les negociacions, aquest divendres les dues parts s'han trobat en una última i llarga reunió de gairebé cinc hores on han arribat a una entesa i han signat els punts bàsics de les condicions laborals dels tres anys vinents. Un dels esculls principals fins ara era l'increment salarial, que treballadors i patronals han resolt acordant un increment de l'1'5% pel 2016, un 1% pel 2017 i apujar els salaris un 0,5% a partir del 31 de desembre del 2017.
El responsable del sector de Begudes de la Federació Agroalimentària de CCOO, Antonio Domínguez, ha atribuït part de l'acord a la pressió que suposava la convocatòria de vaga coincidint amb la campanya de Nadal. Així i tot, ha reconegut a l'ACN que ara els treballadors se senten "descansats". "Millor haver-nos estalviat aquest sacrifici", ha apuntat, en referència a la reducció de sous que hagués comportat l'aturada. Per aquest motiu, Domínguez ha fet una crida a "fer pinya per tirar el sector endavant i arribar bé a la campanya de Nadal".
A banda de l'increment salarial interanual, un altre dels punts que mantenia enrocats els sindicats era la creació d'un nou contracte de treball per a empleats novells. Finalment, sindicats i patronals –Institut del Cava i Pimecava- han acordat que els treballadors que s'incorporin per primer cop al sector cobraran el 82,5% del sou, i l'empresa es compromet a fer-los fixes en condicions estàndards després de dos anys. Si això no es produís, la companyia indemnitzarà el treballador retornant-li la part de sou retinguda per manca d'experiència.
Des de l'Institut del Cava, Pere Nin, membre de la direcció i responsable de les negociacions, ha aplaudit l'entesa per crear un contracte que s'ajusti a les capacitats d'una persona que s'incorpora al sector. "Recuperem la figura de l'aprenent", ha aclarit. Nin ha assegurat que el pacte en aquesta qüestió i en els increments salarials, demostra que "les posicions no estaven tant allunyades", i ha afirmat que el preacord s'ha pogut signar aquest divendres "a base de posar ganes i il·lusió".
Els sindicats del sector del cava desconvoquen la vaga prevista per la campanya de Nadal
Economia
Els treballadors i les patronals arriben a un principi d'acord per renovar el conveni laboral
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
27 de novembre de 2015 a
les 19:44
Et pot interessar
-
Economia
Hauríem de limitar la riquesa?
-
Economia
Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata?
-
Economia
Brussel·les multa AliExpress amb 550 milions per vendre joguines i cosmètics il·legals
-
Economia
«A Catalunya s'ha passat de burgesos a rics»
-
Economia
«Catalunya last call», o quan l'estiu convida a alçar la mirada
-
Economia Les aerolínies europees avisen que la reforma del sistema europeu de comerç d'emissions encarirà els vols
