La ministra italiana de Treball, Elsa Fornero, ha obert aquest divendres la porta a la possibilitat d'acomiadar funcionaris públics, tot equiparant les característiques laborals del sector públic i privat. En una xerrada davant dels estudiants de la Universitat de Torí, al nord d'Itàlia, la ministra ha assenyalat que "tot i que l'àmbit dels funcionaris públics no és un mercat, perquè té regles diferents", la intenció és que "qualsevol cosa similar a allò que hem fet pels treballadors privats, relatiu a la possibilitat d'acomiadar, sigui introduït a la reforma per als treballadors públics", tal com reprodueix el rotatiu italià 'Corriere della Sierra'.
La ministra Fornero ha recordat de fet que el ministre de la Funció pública Filippo Patroni Griffi té precisament aquest encàrrec. "Estem en contacte, estem treballant junts. No volem disconformitat en el tractament", ha dit Fornero. "No és possible -ha conclòs- que nosaltres diguem certes coses sobre el sector privat i que llavors no les apliquem al públic".
Actualment el Parlament italià està tramitant el projecte de llei de reforma laboral que l'executiu tecnòcrata liderat per Mario Monti va aprovar el març passat, al qual els partits estan introduint esmenes i que afecta els condicionants per al comiat d'empleats.
Precisament aquest dijous, el nou cap de la patronal Confindustria, Giorgio Squinzi, ha criticat la reforma laboral per "insuficient" i ha fet una crida a una rebaixa en els impostos i una major ajuda a les companyies petites que necessiten accés al crèdit.
La ministra italiana de Treball no va poder contenir les llàgrimes quan va anunciar el pla d'ajustament el desembre del 2011. Les imatges van fer la volta al món.
Itàlia obre la porta a l'acomiadament de funcionaris
La ministra de Treball busca equiparar les característiques laborals del sector privat i de l'administració
ARA A PORTADA
-
L'Església catalana, davant del mirall: paisatge després de la visita del Papa Pep Martí i Vallverdú
-
-
«L'aliança de Zapatero amb Nicolás Maduro i Delcy Rodríguez anava molt més enllà del que deien» Bernat Surroca Albet
-
El PSC s'activa per revalidar el poder municipal: del factor Illa a l'amenaça de Vox Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
24 de maig de 2012 a
les 18:39
Et pot interessar
-
Economia
Nova convocatòria d'ajuts per adaptar els habitatges dels majors de 65 anys: terminis i requisits
-
Economia
«No tenim un problema de democràcia, sinó de demografia»: la mirada de Matteo Renzi sobre Europa
-
Economia
Foment veu «impossible» tenir salaris alts si no millora la productivitat: «Cal un entorn favorable»
-
Economia
Illa activa un grup de treball per posar fil a l'agulla en cinc infraestructures ferroviàries
-
Economia
«El problema no és la desigualtat, és la polarització»: López-Casasnovas i Estefanía Molina confronten sobre els «boomers»
-
Economia
La inflació torna a pujar al maig per l'increment dels preus del transport i l'oci i arriba al 3,1%
