La ministra italiana de Treball, Elsa Fornero, ha obert aquest divendres la porta a la possibilitat d'acomiadar funcionaris públics, tot equiparant les característiques laborals del sector públic i privat. En una xerrada davant dels estudiants de la Universitat de Torí, al nord d'Itàlia, la ministra ha assenyalat que "tot i que l'àmbit dels funcionaris públics no és un mercat, perquè té regles diferents", la intenció és que "qualsevol cosa similar a allò que hem fet pels treballadors privats, relatiu a la possibilitat d'acomiadar, sigui introduït a la reforma per als treballadors públics", tal com reprodueix el rotatiu italià 'Corriere della Sierra'.
La ministra Fornero ha recordat de fet que el ministre de la Funció pública Filippo Patroni Griffi té precisament aquest encàrrec. "Estem en contacte, estem treballant junts. No volem disconformitat en el tractament", ha dit Fornero. "No és possible -ha conclòs- que nosaltres diguem certes coses sobre el sector privat i que llavors no les apliquem al públic".
Actualment el Parlament italià està tramitant el projecte de llei de reforma laboral que l'executiu tecnòcrata liderat per Mario Monti va aprovar el març passat, al qual els partits estan introduint esmenes i que afecta els condicionants per al comiat d'empleats.
Precisament aquest dijous, el nou cap de la patronal Confindustria, Giorgio Squinzi, ha criticat la reforma laboral per "insuficient" i ha fet una crida a una rebaixa en els impostos i una major ajuda a les companyies petites que necessiten accés al crèdit.
La ministra italiana de Treball no va poder contenir les llàgrimes quan va anunciar el pla d'ajustament el desembre del 2011. Les imatges van fer la volta al món.
Itàlia obre la porta a l'acomiadament de funcionaris
Economia
La ministra de Treball busca equiparar les característiques laborals del sector privat i de l'administració
ARA A PORTADA
-
Societat Illa i els Comuns pacten un augment de l'habitatge protegit a llocs no previstos David Cobo
-
Societat Una nova crisi a Rodalies per una obra faraònica que superarà els 1.000 milions Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política El Govern demana al Tribunal de Comptes que apliqui l'amnistia i aixequi les mesures cautelars per l'1-O Redacció
-
Política La confessió de Lluís Llach: «El 2017 es va decidir que tot el Govern anava a l'exili» Oriol March
Publicat el
24 de maig de 2012 a
les 18:39
Et pot interessar
-
Economia
Trump imposa nous aranzels del 10% a la Unió Europea per substituir el gravamen tombat per la justícia estatunidenca
-
Economia Almirall eleva els seus beneficis un 49,4% en la primera meitat del 2026 fins als 39,6 milions
-
Economia Seat triplica el benefici operatiu fins als 122 milions d'euros en el primer semestre de l'any
-
Economia
El Banc Sabadell guanya 971 milions en la primera meitat del 2026 i anuncia una nova recompra d'accions
-
Economia
La Cambra de Barcelona eleva al 2,5% la previsió de creixement de l’economia catalana per al 2026
-
Economia El cost laboral per treballador creix un 3% a Catalunya durant el 2025, fins a 41.556,05 euros
