La inflació anual ha augmentat un 0,3% durant el gener a Catalunya, segons l'índex de preus de consum (IPC) que ha publicat aquest divendres l'Institut Nacional d'Estadística espanyol (INE). Aquesta xifra representa un augment d'una dècima de la seva taxa anual, ja que el mes de desembre aquesta variació va ser del 0,2%. Els preus al conjunt de l'Estat han incrementat un 0,2% durant el primer mes de l'any, la taxa més baixa registrada en un gener des que va començar la sèrie l'any històrica de l'INE el 1961. La moderació de la inflació es deu al descens dels preus de carburants i lubricants, en relació a l'ascens que van patir ara fa un any, i a l'increment del cost de l'electricitat.
Per grups, també destaca l'estabilitat dels preu del tabac, que van augmentar l'any anterior. Per contra, l'apartat de roba i calçat ha experimentat un augment moderat durant el mes de gener. La resta de components de la cistella de l'IPC han tingut un comportament molt estable durant el gener.
La taxa de variació anual de la inflació subjacent (índex general sense aliments no elaborats ni productes energètics) es manté en el 0,2% i s'iguala així a l'IPC general. Aquestes dues taxes no coincidien des de juny de 2007, segons ha informat l'INE en un comunicat.
La inflació mensual cau un 1,1% a Catalunya i un 1,3% al conjunt de l'Estat
Al gener, la taxa mensual de l'IPC general ha baixat un 1,1% a Catalunya i un 1,3% a tot l'Estat. Entre els grups amb repercussió negativa en l'índex general destaquen la roba i el calçat , amb una taxa del -14,9% , que recull l'efecte de les rebaixes d'hivern. També l'oci i la cultura, amb la variació mensual del -2,1 %, a causa de la disminució dels preus del viatge organitzat.
El transport ha registrat una variació del -0,5%, com a conseqüència del descens dels preus dels carburants i lubricants i, en menor mesura, dels automòbils. El preu de les comunicacions ha caigut un 1,5, a causa de la baixada dels preus dels serveis telefònics. El parament presenta una taxa del -0,8%, sobretot per la disminució dels preus dels articles tèxtils per a la llar i els mobles.
Per la seva banda, els aliments i begudes no alcohòliques han contribuït positivament a l'IPC, amb una taxa del +0,4, especialment per la pujada dels preus dels peixos frescos, les fruites fresques i els crustacis i mol·luscs. L'INE també destaca la baixada dels preus de les llegums i hortalisses fresques. També l'habitatge, amb un increment del 0,5% per l'increment dels preus de l'electricitat i, en menor mesura, de la distribució d'aigua.
La inflació augmenta un 0,3% al gener
Economia
L'IPC a nivell espanyol se situa al 0,2%, la taxa més baixa registrada en un gener des de 1961
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política La Diada arrenca amb l’ofrena floral l’endemà de la tensió al Fossar Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
-
Política Artur Mas, sobre l'extrema dreta: «Cal parlar amb ells; una altra cosa és arribar a acords» ACN
Publicat el
14 de febrer de 2014 a
les 10:38
Et pot interessar
-
Economia
Mor Cristóbal Colón, fundador de La Fageda
-
Economia
Tomás Muniesa i Valentín Fuster aborden els reptes d'una societat més longeva
-
Economia El BCE apuja els tipus d'interès fins al 2,5% per intentar controlar la inflació
-
Economia CCOO i UGT reclamen garantir el futur de Seat més enllà del 2030 i protegir l’ocupació
-
Economia
Foment reclama al govern espanyol «noves actuacions» per recuperar l’activitat econòmica a Ceuta
-
Economia
El preu de l’habitatge es dispara un 10,1% i encadena dos anys de pujades a Catalunya
