El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Pablo Ruz ha donat deu dies de termini a l'expresident de la cervesera Damm, Demetrio Carceller Coll, i al seu fill i actual president, Demetrio Carceller Arce, perquè dipositin 511,192 milions d'euros i 253,653 milions d'euros, respectivament, en concepte de responsabilitat civil i multes que se'ls demanen com a responsables de tretze delictes contra la Hisenda Pública i un delicte de blanqueig de capitals.
En una sentència que s'ha conegut aquest dilluns, el jutge obre judici oral contra els dos empresaris i dues persones més, i dóna vint dies a les acusacions perquè formulin acusació i proposin prova. El passat 3 d'octubre ja es va pronunciar la Fiscalia Anticorrupció, sol·licitant penes de 48 anys i sis mesos per a l'expresident i 14 anys per a l'actual responsable de la cervesera.
Les quantitats sol·licitades pel titular del Jutjat Central d'Instrucció número 5 supera amb escreix les sol·licitades per Anticorrupció, que eren de 72 milions d'euros per fraus a la Hisenda Pública Estatal i a la de la Comunitat Autònoma de Madrid, a la qual hauran de respondre solidàriament els quatre acusats, que a més dels ja assenyalats són José Luis Serrano Florez, home de confiança de Carceller Coll, i l'assessor Gabriel Ignacio Petrus Labayen. A aquests dos últims Ruz els imposa 269,525 milions d'euros i 402,861 milions d'euros, respectivament.
Coneguda públicament la decisió judicial, la defensa Carceller Arce, ha afirmat que la seva imputació per delictes contra la Hisenda Pública i un delicte de blanqueig de capitals és "manifestament infundada" i que se sustenta en premises errònies, motiu pel qual ha anunciat que hi presentaran recurs.
Mitjançant un comunicat, ha recordat que la imputació "és provisional", en tant que la resolució judicial "no és ferma", perquè està pendent de la resolució de la Sala Penal de l'Audiencia Nacional el recurs d'apel·lació presentat contra l'auto dictat pel jutge Ruz.
La justícia imposa al president de Damm una fiança de 253 milions
Economia
Carceller anuncia que recorrerà a la seva imputació "manifestament infundada"
ARA A PORTADA
-
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
04 de novembre de 2013 a
les 17:50
Et pot interessar
-
Economia
Barcelona Oberta demana «regenerar» Ciutat Vella i «escoltar el sector privat»
-
Economia Una caiguda de Google Cloud afecta les operacions de diversos bancs europeus
-
Economia
CCOO denuncia Uber Eats per mantenir els repartidors durant el temporal
-
Economia Volkswagen ordena congelar els salaris de tots els treballadors (incloent-hi Seat) fins al 2030
-
Economia
De la Vajol a Fontanilles: els municipis amb més desigualtat econòmica de Catalunya
-
Economia
Salt i Castelló d'Empúries empaten com els municipis més pobres de Catalunya
