Emmanuel Macron ha sentenciat de mort el projecte Midcat. El president francès ha assegurat que el seu país activarà les connexions energètiques "que tinguin sentit", però no creu que aquest sigui el cas ja que les actuals estan "molt lluny" de la saturació i, per tant, no considera necessari el gasoducte per transportar gas algerià a través de Catalunya a la resta d'Europa.
Aquestes declaracions de Macron són el cop definitiu a un projecte que França ha vist amb recel en tot moment, si bé la setmana passada el ministre d'Economia va mostrar-se obert a estudiar-lo davant la insistència de Pedro Sánchez i Olaf Scholz. Des del febrer, ha subratllat Macron, els gasoductes actuals s'estan utilitzant al 53% de la seva capacitat i a l'agost França ha exportat gas a Espanya i no al contrari.
La nova negativa francesa arriba amb la crisi energètica agreujada per la decisió de Rússia de mantenir interromput el subministrament de gas a través del gasoducte Nord Stream 1 fins que la Unió Europea no aixequi les sancions contra Moscou. Així ho ha assegurat aquest dilluns el portaveu del Kremlin, Dmitry Peskov, en una compareixença recollida per l'agència de notícies russa Interfax.
De fet, Moscou ha culpat Occident del tancament recent del gasoducte, argumentant que les sancions imposades per la UE han dificultat l'arribada de materials essencials per a les tasques de manteniment. Les declaracions de Peskov arriben dos dies després que la companyia russa Gazprom tallés definitivament el subministrament adduint una fuga d'oli, un argument que Siemens –l'encarregada de les tasques de reparació- ha rebutjat.
Macron descarta definitivament el Midcat
Economia
El president francès assegura que no té "sentit" reactivar el projecte perquè les connexions actuals estan "molt lluny" de la saturació
- A França el poder adquisitiu de la població està protegit per un mecanisme automàtic de revalorització -
- Ludovic Marin, Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa continua a la deriva després d'un debat de set minuts Lluís Girona Boffi
-
Política L'amenaça d'Espanya pel català a Europa indigna els estats: «És inacceptable» Lluís Girona Boffi
-
Societat La Sagrada Família diu que podria acabar l'escalinata de la Glòria enderrocant un sol edifici David Cobo
-
-
Política El Congrés retira definitivament l’acreditació de premsa a l'agitador ultra Vito Quiles ACN
Publicat el
05 de setembre de 2022 a
les 16:23
Et pot interessar
-
Economia
La segona edició de l’AI Summit es consolida a Barcelona per atreure inversió estrangera
-
Economia
«Dialogar amb els monstres»: Jordi Alberich defensa les essències del Cercle d’Economia
-
Economia
L'encariment de l'habitatge dispara la recaptació per l'impost de successions un 32%
-
Economia
Snooker | Els debats que ens mereixem
-
Economia
Catalunya estrena una terminal ferroviària privada dedicada al transport de cotxes
-
Economia
Veolia, a un pas de guanyar el macrocontracte de l'aigua de l'AMB malgrat la rebaixa del 60%
