No és apujar impostos, és «canviar la ponderació»

El ministre Montoro nega que el govern espanyol hagi apujat l'IVA l'endemà d'apujar-lo

Publicat el 28 d’abril de 2012 a les 17:50
El ministre Cristóbal Montoro pronuncia el seu discurs durant el debat del Pressupost 2012 al Congrés espanyol. Foto: Reuters/ACN

El ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, ha negat aquest dissabte que el govern espanyol hagi pujat impostos. "No pujarem impostos a Espanya, canviarem la ponderació dels impostos a Espanya per afavorir el creixement i la creació d'ocupació", ha argumentat després que el consell de ministres anunciés una pujada de l'IVA per al 2013.

"Els contribuents no pagarem més impostos. El que farem és, en la mesura que l'evolució econòmica ho vagi permetent, canviar la ponderació d'impostos en clau europea", ha insistit Montoro, que ha participat en el congrés del PP a La Rioja. 
 
La prioritat del govern espanyol, ha continuat, és l'ocupació i la creació d'activitat econòmica. "I per això hem de canviar la ponderació dels impostos", ha subratllat.