President d'honor de Caixa Manlleu, “només per la necessitat de liquidat ja s’avala la fusió”

Publicat el 12 de setembre de 2009 a les 22:22

La inseguretat i la incertesa, noves circumstàncies

Pel President d’honor de la més petita de les quatre entitats no es pot comparar la situació actual amb la de fa quinze anys enrere “llavors les circumstàncies eren unes” ha puntualitzat tot i afegint que “les circumstàncies han canviat d'una forma espectacular”. Rifà ha afegit que “ara tens una forta inseguretat en l'entorn i una incertesa pel que fa a entitats financeres pel que ha passat els dos últims anys”.
Una incertesa, a parer de Rifà, és la manca de liquiditat. Una manca de liquiditat que tampoc prem el botó d’alarma de Caixa Manlleu que no ha de tornar res fins el 2012. Però el President d’Honor ha detallat que “el  problema d'aquesta incertesa és el fet que a l'Estat espanyol hi ha una propensió a l'estalvi petita”. Una conducta que “obliga a buscar diner als mercats majoristes exteriors que cada vegada són més cars i difícils d'arribar-hi” ha afegit.
Rifà ha reconegut que si bé Caixa Manlleu abans podia anar a buscar diners a aquests mercats, ara no. “Hi hagut canvis amb les classificacions i si no tens una d'aquestes noves classificacions es fa més difícil anar-hi, fins i tot en grup. Això avala una fusió” ha reblat.

L’eficiència també és la qüestió

Pere Rifà ha explicat que “la sobre  dimensió del negoci financer amb el volum de negoci disminuït que demana més eficiència”, “les recomanacions del Banc d'Espanya, la Generalitat i l'entorn normatiu que hi pot haver-hi” i “la crisi” han estat també el que ha fet passar el clau per la cabota de la fusió, "sense cap pacte previ" ha aclarit.