Raül Blanco fa el salt a la indústria militar un mes després d'abandonar la presidència de Renfe

L'operació estaria pràcticament finalitzada, però resta pendent de l'autorització de l'Oficina de Conflictes d'Interessos del Ministeri de Transformació Digital i Funció Pública

El president de Renfe, Raül Blanco, en una imatge d'arxiu
El president de Renfe, Raül Blanco, en una imatge d'arxiu | Europa Press
Victor Rodrigo
06 de febrer de 2025, 09:28
Actualitzat: 9:28h

Raül Blanco, qui va ser president de Renfe entre febrer del 2023 i el gener d'aquest any, fa el salt al sector privat i es convertirà en un dels directius de l'empresa Sapa, un grup basc especialitzat en la indústria militar. A més, aquesta firma és una important accionista d'Indra. Segons ha explicat El Mundo a través de fonts molt pròximes a l'empresa, l'operació estaria pràcticament finalitzada però resta pendent de l'autorització de l'Oficina de Conflictes d'Interessos del Ministeri de Transformació Digital i Funció Pública.

El diari madrileny ha assegurat que des de Sapa no auguren "cap mena de problema" perquè no tenen contractes amb el grup ferroviari. Blanco, que també va ser secretari general del Ministeri d'Indústria sota el govern de Pedro Sánchez, no pateix cap mena d'incompatibilitat amb el seu anterior càrrec perquè aquesta caduca al cap de dos anys. Ell va ser secretari general del 2018 fins al 2022. 

Blanco va arribar a la presidència de l'empresa ferroviària el febrer de 2023 després de ser destituït com a alt càrrec del ministeri d'Indústria i va haver de fer front a un període marcat pels problemes tècnics i els incidents a Rodalies de Catalunya. El directiu català, del PSC, va dimitir el mes passat en plenes negociacions pel traspàs de Rodalies, que s'ha de començar a concretar en les pròximes setmanes.

Un dels últims acords signats per Blanco com a president de Renfe fa referència, de fet, a Rodalies. La Generalitat i Renfe van tenir intenció d'arrencar l'any amb una imatge d'unitat i de gestió amb l'anunci de la inversió de 77 milions d'euros en els pròxims dos anys per millorar la situació de Rodalies.