Repsol i La Caixa, a través de Criteria CaixaHolding, han acordat aquest dilluns la venda d'un 20% de Gas Natural Fenosa al fons nord-americà GIP per uns 3.800 milions d'euros mitjançant un acord en què cada un dels socis es desprèn d'un 10% del capital. En concret, tant la petroliera com l'entitat catalana vendran a la societat GIP III Canary un total de 100 milions d'accions cadascuna per un import total de 1.909 milions d'euros i a un preu unitari de 19 euros per acció.
Una de les derivades d'aquesta operació és que Isidre Fainé, president de la fundació bancària La Caixa i de Criteria, es convertirà en el nou president de Gas Natural. Antoni Brufau, president de Repsol, també entraria a la cúpula de la companyia com a vicepresident.
Les accions de Gas Natural Fenosa han tancat la sessió d'aquest dilluns a un preu de 18,5 euros, el mateix que van marcar el dia anterior a conèixer-se la intenció de GIP d'entrar en el capital de l'empresa.
Repsol i Caixabank tanquen la venda del 20% de Gas Natural per 3.800 milions
Economia
Isidre Fainé, president de la fundació bancària La Caixa i de Criteria, serà el nou president de la companyia energètica catalana
ARA A PORTADA
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Política La Diada arrenca amb l’ofrena floral l’endemà de la tensió al Fossar Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
Publicat el
12 de setembre de 2016 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Economia
Mor Cristóbal Colón, fundador de La Fageda
-
Economia
Tomás Muniesa i Valentín Fuster aborden els reptes d'una societat més longeva
-
Economia El BCE apuja els tipus d'interès fins al 2,5% per intentar controlar la inflació
-
Economia CCOO i UGT reclamen garantir el futur de Seat més enllà del 2030 i protegir l’ocupació
-
Economia
Foment reclama al govern espanyol «noves actuacions» per recuperar l’activitat econòmica a Ceuta
-
Economia
El preu de l’habitatge es dispara un 10,1% i encadena dos anys de pujades a Catalunya
