Repsol i La Caixa, a través de Criteria CaixaHolding, han acordat aquest dilluns la venda d'un 20% de Gas Natural Fenosa al fons nord-americà GIP per uns 3.800 milions d'euros mitjançant un acord en què cada un dels socis es desprèn d'un 10% del capital. En concret, tant la petroliera com l'entitat catalana vendran a la societat GIP III Canary un total de 100 milions d'accions cadascuna per un import total de 1.909 milions d'euros i a un preu unitari de 19 euros per acció.
Una de les derivades d'aquesta operació és que Isidre Fainé, president de la fundació bancària La Caixa i de Criteria, es convertirà en el nou president de Gas Natural. Antoni Brufau, president de Repsol, també entraria a la cúpula de la companyia com a vicepresident.
Les accions de Gas Natural Fenosa han tancat la sessió d'aquest dilluns a un preu de 18,5 euros, el mateix que van marcar el dia anterior a conèixer-se la intenció de GIP d'entrar en el capital de l'empresa.
Repsol i Caixabank tanquen la venda del 20% de Gas Natural per 3.800 milions
Economia
Isidre Fainé, president de la fundació bancària La Caixa i de Criteria, serà el nou president de la companyia energètica catalana
ARA A PORTADA
-
-
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
12 de setembre de 2016 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
-
Economia
Catalunya preveu un nou agost d'ocupació rècord i molta reserva d’última hora
-
Economia
La inflació repunta tres dècimes fins al 3,5% interanual a l’Estat al juliol
